וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת מגבילה את שכר הבכירים

צבי זרחיה

31.10.2007 / 15:30

שכרו של בכיר בחברה ציבורית לא יעלה על פי 50 משכרו של בעל השכר הנמוך. כך אושר בקריאה טרומית בכנסת

יוגבל השכר בחברות ציבוריות, כך ששכרו של מנכ"ל ובכיר בחברה לא יהיה גבוה מפי 50 משכרו של בעל השכר הנמוך ביותר. כך קובעת הצעת חוק שהגישה ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) שהתקבלה היום בקריאה טרומית במליאת הכנסת.

יחימוביץ אמרה כי אם שכרו של העובד הנמוך בחברה הוא שכר מינימום של כ-4,000 שקל אזי שכר הבכיר בחברה לא יעלה על 200 אלף שקל. להערכתה, הצעת החוק מתייחסת לשכרם של 200 השכירים העשירים במשק.

לדבריה, גם בהצעתה יש פער אדיר בין בעל השכר הנמוך לבעל השכר הגבוה, והיא העריכה כי באי כוחם של שכירים מהאלפיון העליון יתנגדו להצעתה. "פערי השכר הם בלתי רצויים בעליל, אבל יש בהצעה ניסיון להציב מגבלות שיש בהן סבירות והיתכנות ליישום החוק באווירה הקיימת כיום".

"שכרם של המנהלים הרקיע בשנים האחרונות, בעיקר בחברות הציבוריות הנסחרות בבורסה. מחד, הופכים הסכומים למסלול עוקף דיווידנד הפוגע ברווחי ציבור המשקיעים (קרנות פנסיה, קופות גמל וכיו"ב), ומאידך, הופכים הסכומים למסלול נפרד ומנותק מכל מסלולי השכר האחרים באותן חברות ממש", אמרה יחימוביץ'.

יחימוביץ' הוסיפה כי "אנו עדים לקיצוצי שכר ולהעסקה נרחבת והולכת של עובדים המקבלים שכר נמוך במיוחד. זאת בשעה שהמנהלים נוטלים לעצמם שכר שעלותו למנהל יחיד מגיעה לעיתים לכמה מיליוני שקלים בחודש".

ההצעה התקבלה בתמיכת 29 ח"כים מול שניים שהתנגדו: יואל חסון ויוחנן פלסנר (קדימה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully