וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה של 3% במכירות DSPG ברבעון השלישי ל-62 מיליון דולר; המנכ"ל איילון: "שוק הטלפוניה יישאר מאתגר"

עומרי כהן

31.10.2007 / 15:15

איילון: "ברבעון הרביעי יוכפלו הכנסותינו בהשוואה לרבעון המקביל ושיעור הרווח התפעולי ישתפר משמעותית"



רכישת חברה מתחרה בתחילת ספטמבר סייעה ליצרנית שבבי התקשורת לעקוף ברבעון השלישי של 2007 את ממוצע תחזיות האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה. אולם החולשה בשוק הטלפוניה האלחוטית המסורתית טרם הסתיימה ולדברי היו"ר והמנכ"ל, אלי איילון, יישאר שוק זה מאתגר גם בעתיד.



בתחילת ספטמבר השלימה DSPG את רכישת פעילות הטלפוניה האלחוטית וה-VoIP של מתחרתה האירופית NXP תמורת כ-270 מיליון דולר, ובשלושת השבועות האחרונים של הרבעון השלישי כבר פעלו שתי החברות כחברה אחת. לדברי איילון, לפעילות שנרכשה היתה השפעה חיובית על הרווח הנקי ועל הרווח למניה של DSPG ברבעון השלישי בניכוי סעיפים חד פעמיים והוצאות על אופציות (רווח מתואם).



איילון גם מאמין כי לרכישה תהיה השפעה חיובית גדולה יותר ברבעון הרביעי של 2007 ובשנת 2008: "להערכתנו, הכנסותינו ברבעון הרביעי יוכפלו בהשוואה לרבעון המקביל, ושיעור הרווח התפעולי ישתפר משמעותית".



רכישת חטיבת הטלפוניה של NXP העבירה ברבעון השלישי את DSPG להפסד נקי של 7.5 מיליון דולר (25 סנט למניה) וזאת בהשוואה לרווח נקי של 8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בניכוי הפחתות חשבונאיות הקשורות לירידה בערכם של מלאי בתהליך ושל נכסים בלתי מוחשיים בהיקף של 12.3 מיליון דולר, וללא הוצאות חשבונאיות בסך 2.8 מיליון דולר בגין רישום עלות אופציות שבידי המנהלים והעובדים, הסתכם הרווח המתואם ב-7.6 מיליון דולר (26 סנט למניה) - 30% פחות מאשר ברבעון המקביל.







בתשעת החודשים האחרונים סבלה די.אס.פי.ג'י ממלחמות מחירים בשוק האירופי ומחולשה במכירות הטלפונים הדיגיטלים בארה"ב אשר שחקו בעקביות את הכנסותיה ורווחיה. את החולשה ניתן היה לראות גם במחיר המניה, אשר צנח מתחילת 2007 לשפל של קרוב לחמש שנים - 14.8 דולר.



ברבעון השלישי הסתכמו הכנסות החברה ב-61.9 מיליון דולר, ירידה של 3% לעומת הרבעון המקביל ב-2006. בנוסף, נשחק הרווח התפעולי ל-40% מסך ההכנסות, לעומת 41% ברבעון המקביל. קופת המזומנים יצרה הכנסות ריבית של 2.7 מיליון דולר והיוותה משקל נגד לרווחיות התפעולית החלשה (כ-2 מיליון דולר ללא ההוצאות הקשורות ברכישת החטיבה מ-NXP).



האנליסטים צפו בממוצע הכנסות של 59.7 מיליון דולר רווח מתואם של 23 סנט למניה. במהלך הרבעון יצרה החברה 8.5 מיליון דולר מפעילות שוטפת. המזומנים ושווי המזומנים הסתכמו בסוף ספטמבר ב-159 מיליון דולר, לאחר שהחברה שילמה 201 מיליון דולר במזומן עבור חטיבת הטלפוניה האלחוטית של NXP. יתרת התמורה שולמה במניות.



מחירה הנוכחי של המניה משקף לחברה שווי של כ-450 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully