וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לך תזכור את המיקוד: דואר ישראל צפוי להגדיל משמעותית את מספר הספרות במיקוד לשליחת מכתבים

ערן גבאי

31.10.2007 / 16:52

כך נודע ל-TheMarker; עשוי לגדול מ-5 ספרות ל-9 ולהשפיע על הלקוחות העסקיים, וייתכן כי גם על הלקוחות הפרטיים



חברת דואר ישראל צפויה להגדיל משמעותית את מספר הספרות בכתובת המיקוד ללקוחות העסקיים, וייתכן כי בהמשך גם ללקוחות הפרטיים בישראל - כך נודע ל-TheMarker. תוכנית בנושא כבר נמצאת בחברת הדואר, ועברה דיונים גם במשרד התקשורת.



התוכנית עשויה להיכנס לתוקף במהלך 2008. על פי הידוע, הצורך בשינוי והגדלת מספר הספרות לצורך קביעת המיקוד בשליחת דואר, המסתכם כיום ב-5 ספרות ו-6 תווים, לכ-9 ספרות ו-13 תווים, הוא תוצאה של שינוי מערכות המחשוב של חברת הדואר.



כמו כן, קיימת טענה כאילו שינוי המיקוד יקל על שיטת החלוקה של הדואר הכמותי (הדואר העסקי), וייתכן שגם על הדואר הפרטי. חברת הדואר סרבה להתייחס לידיעה. לא ניתן היה לקבל את תגובת משרד התקשורת לידיעה.



במקביל, מפרסם היום משרד התקשורת הודעה ולפיה החל ממחר ייכנס לתוקף מערך התעריפים החדש של חברת הדואר שעליו חתם שר התקשורת אריאל אטיאס לפני כחודשיים. התעריפים החדשים גובשו על ידי ועדה ציבורית שבחנה את מערכת העלויות של שירותי הדואר השונים.



הבוקר דיווחנו ב-TheMarker כי למרות ששר התקשורת אטיאס התחייב כי עם כניסת התעריפים החדשים לתוקף, ב-1 בנובמבר, הוא יאשר סופית את הרישיון הכללי של חברת דואר ישראל, את האישור לשירותים החדשים, ואת רשת הביטחון - הוא טרם עשה זאת.



במשרד התקשורת טוענים כי האישורים האמורים יינתנו בקרוב מאוד. נזכיר כי במסגרת הרישיון החדש של חברת הדואר, הכולל אישור מכירה של כ-28 שירותים נוספים, ובהם שירותי פיננסים וביטוח. בעניין רשת הביטחון, אומרים במשרד התקשורת, כי סוכם עם חברת הדואר שההכנסות שיגיעו מרשימת ההטבות והשירותים אותם תקבל החברה יועברו לטובת קרן הפנסיה של העובדים.



היום דיווחנו כי בתוך משרד התקשורת קיימת ביקורת כלפי גובה רשת הביטחון שנקבע לחברת הדואר, וכי יש במשרד מי שטוענים כי חברת הדואר לא היתה צריכה לקבל כלל רשת ביטחון כחלק מפתיחת שוק הדואר הכמותי לתחרות.

השר אטיאס אמר היום כי "התעריפים החדשים יקדמו את התחרות בענף, והשירותים הנוספים שתעניק חברת הדואר יהוו מקור הכנסה משמעותי אשר יחזק את איתנותה הפיננסית, תוך הבטחת יכולתה לספק שירותי דואר איכותיים בכל רחבי הארץ. במקביל, חברת הדואר תקבל רשת ביטחון במטרה לשמור על יציבות מעמד העובדים ולחזק את ביטחונם במקור ההכנסה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully