וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל, דנקנר השקעות ומליבו נתבעות על רישום בטאבו של דירות בשכונת המשתלה בתל אביב

אריק מירובסקי

31.10.2007 / 16:56

נתבעות כי הפרו את חוזה הפיתוח עליו חתמו עם מינהל מקרקעי ישראל, שעה שזכו במכרזים



למרות שחלפו יותר מארבע שנים מהשלמת הפרצלציה (חלוקה מחדש של מגרש אדמה משותף) בשכונת המשתלה בתל אביב, החברות שבנו את השכונה במהלך העשור הקודם עדיין לא רשמו את הדירות בטאבו.



מינהל מקרקעי ישראל הגיש אתמול בקשה בהמרצת פתיחה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, להצהיר כי אפריקה ישראל, דנקנר השקעות ומליבו ישראל הפרו את חוזה הפיתוח עליו חתמו עם מינהל מקרקעי ישראל, שעה שזכו במכרזים על קרקעות ברחוב סשה ארגוב בשכונת המשתלה בתל אביב.



על פי התביעה, שהוגשה על ידי עו"ד אילן שרקון, בין מינהל מקרקעי ישראל לשלוש החברות נחתם חוזה פיתוח ב-1994, שחייב אותן להכין ולסיים את כל הפעולות הנדרשות לשם רישום המבנים כבתים משותפים. למרות שעברו יותר מתשע שנים מתום תקופת הפיתוח הבתים טרם נרשמו כבתים משותפים וממילא גם הדירות לא נרשמו בטאבו.



בכתב התביעה מצויין עוד, כי בינואר 2003 הסתיים הליך הפרצלציה של הקרקעות בשכונה, כך שניתן לרשום את זכויות הדיירים בדירות ואולם למרות פניות חוזרות ונשנות של באי כוח המינהל, החברות לא מילאו אחר התחייבויותיהן.



ל-TheMarker נודע כי גם חברות אחרות שפעלו בשנות ה-90 בשכונת המשתלה, טרם רשמו את הדירות שבנו בטאבו, וכי דיירים מתכתבים עם המינהל ועם החברות כדי לסיים את הפרשה, אולם ברוב המקרים, ללא הועיל.



יש לציין, כי בעת רכישת הדירות, הקונים משלמים גם עבור רישומן בטאבו ואולם חברות רבות אינן ממהרות לעשות זאת ובכך פוגעות ברוכשים ובמקרים קיצוניים אף מורידות את שווי הדירות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully