וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט זינק חזרה מעל רף ה-93 דולר לחבית על רקע נפילה במלאי הנפט השבועי בארה"ב

אשר שכטר

31.10.2007 / 17:16

כעת נסחר הנפט בעלייה של 1.1% למחיר של 91.41 דולר לחבית, לאחר שזינק קודם לכן ל-93.30 דולר לחבית



מחיר הנפט הגולמי זינק, לאחר יומיים רצופים של ירידות, מעל לרף ה-93 דולר לחבית על רקע נפילה בלתי צפויה במלאי הנפט השבועי בארה"ב והציפיות להורדת הריבית בארה"ב.



משרד האנרגיה האמריקאי דיווח היום כי מלאי הנפט בארה"ב נפל ב-3.9 מיליון חביות ל-312.7 מיליון חביות, בשבוע שהסתיים ב-26 באוקטובר. תחזיות האנליסטים, לעומת זאת, צפו עלייה של 400 אלף חביות במלאי הנפט השבועי.



בעקבות הנפילה במלאי הנפט רשם מחיר הנפט הגולמי מסוג Light Crude זינוק של 3.2% ל-93.30 דולר לחבית, לפני שירד חזרה ל-91.41 דולר לחבית. מחיר הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, רושם גם הוא זינוק של 2.8% ל-88.90 דולר לחבית.



סיבה נוספת לזינוק במחירי הנפט היא הציפיה הדרוכה להחלטת הריבית של הבנק הפדרלי בארה"ב, הצפוי להוריד הערב את הריבית ל-4.5%. החוזים העתידיים על הריבית הפדרלית מצביעים כעת על סבירות של 90% להורדת הריבית. לאחר שהבנק הפדרלי הוריד בפגישתו האחרונה ב-18 בספטמבר את הריבית ב-0.5% ל-4.75%, זינקו מחירי הנפט לשיאים של כל הזמנים.



בשעות הבוקר ירד מחיר הנפט מתחת לרף ה-90 דולר לחבית, על רקע מימושי רווחים על ידי משקיעים, שגרמו לשוק לרדת ממחירי השיא אותם רשם בימים האחרונים. אתמול נפל מחיר הנפט ב-3.5% במהלך יום המסחר, בפעם הראשונה מזה 5 ימים, לאחר ששלשום זינק המחיר לשיא של 93.46 דולר לחבית. עד כה השנה עלו מחירי הנפט ב-47%.



ארגון אופ"ק, האחראי ל-40% מתפוקת הנפט העולמית, ביטל אתמול קריאות מצד יבואניות הנפט להעלות את התפוקה על מנת לצנן את המחיר - והפנה אצבע מאשימה כלפי המצב הפוליטי וכן אל הספקולציות בשוק. נשיא אופ"ק, מוחמד בין דהן אל-חמלי, הביע את דאגת הארגון לגבי מחירי הנפט הגבוהים - אך אמר כי לשרי הנפט של אופ"ק אין כוונה לדון בהעלאה נוספת של התפוקה, בפגישתם הקרובה באמצע נובמבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully