וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזר דין בפרשת קרטל הגז: סופרגז נקנסה ב-3.8 מיליון שקל

נורית רוט

31.10.2007 / 17:35

עונשי מאסר בפועל וקנסות כבדים הוטלו גם על בכירים המעורבים בפרשה



שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יצחק ענבר, אישר אתמול את הסדר הטיעון שנחתם לפני כחודשיים בין רשות ההגבלים העסקיים לחברת סופרגז ובכיריה בפרשת קרטל הגז.



על פי גזר הדין, ירצה מנכ"ל סופרגז, משה אולדק, מאה ימי מאסר בפועל, שלא ירוצו בעבודות שירות, וישלם קנס בסך 150 אלף שקל. אולדק יחל בריצוי עונשו בפברואר 2008.



על ראש ענף מכירות בחברה, רוני רותם, נגזרו שישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות ותשלום של100 אלף שקל קנס. רותם יחל את עבודות השירות לקראת סוף פברואר 2008. על מנכ"ל החברה לשעבר צבי תגר, נגזרו 30 ימי מאסר שירוצו בעבודות שירות בנוסף לתשלום של 600 אלף שקל קנס. החברה נקנסה ב-3.8 מיליון שקל.



עקב ניתוח שאמור לעבור תגר בזמן הקרוב, עוכב ביצוע עונשו ב-45 ימים, ולאחריהם יבחן מחדש הממונה על עבודות השירות את כשירותו לשאת בעונש זה. סופרגז חתמה על הסדר טיעון לאחר שהנאשמות פזגז ואמישראגז כבר חתמו על הסדרי טיעון בעניינן.

על פי כתב האישום, קיימו ארבע חברות הגז הגדולות - פזגז, אמישראגז, סופרגז ודורגז - הסדרים כובלים בענף הגז בתחום הביתי ובתחום התעשייתי. העבירות כוללות חלוקת שוק על דרך של חלוקת לקוחות בין חברות הקרטל. זאת כאשר החברות החזיקו ביותר מ-90% משוק הגז. כמו כן, באמצעות הקרטל נחסמה התחרות על הלקוחות החדשים במגזר הביתי והתעשייתי.



במסגרת הסדר הטיעון, הודו הנאשמים כי מתחילת 1994 ועד אמצע 1996 היו חברות הגז ונושאי משרה בהן צד להסדר כובל, שכלל חלוקת רוכשי גז חדשים במגזר הביתי ובמגזר התעשייתי-מסחרי.



כמו כן, הודו הנאשמים כי חלוקת השוק האמורה נעשתה בפגישות משותפות של נציגי הקרטל, בהן נקבע מפתח על פיו יחולקו הלקוחות.



השופט ענבר ציין בגזר הדין כי מעשיהם של הנאשמים ראויים להטלת "מאסרים לריצוי בפועל מאחורי סורג ובריח".



עם זאת, קבע ענבר, כי מאותם שיקולים שבגינם לא התערב בהסדרי הטיעון הקודמים בתיק - קידום המכשיר של הסדרי טיעון, אינטרס ההסתמכות של הנאשמים וחיסכון בזמן - הוא לא רואה "עילה לסטות מהסכם הטיעון דנן". לדעתו, "יתרונותיו של הסכם הטיעון עולים במשהו על חסרונותיו".



המדינה יוצגה על ידי עורכי הדין מיכל כהן, שירי גפני, תומר דגני ואסף מוזס מרשות ההגבלים העסקיים. סופרגז יוצגה על ידי עורכי הדין ניב זקלר, עופר ארגוב וערן זך ממשרד וינשטוק זקלר. (פ 366/04)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully