וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנאופטיקס המשיכה להגדיל את ההכנסות ל-5.2 מיליון דולר ומתקרבת לאיזון

שירלי יום-טוב

31.10.2007 / 18:05

ההכנסות עלו פי 2.5 ביחס לרבעון המקביל וההפסד הנקי היה 800 אלף דולר; המניה זינקה ב-75% בשנה



מי שעוקב אחרי חברת בוודאי לא פיספס את העובדה שמניית החברה זינקה ב-75% בשנה האחרונה, ובוודאי גם ממתין לכך שהשקעות העתק בחברה הבת, איזיצ'יפ, יניבו פירות בדמות רווחים. אתמול הגיעו דו"חות הרבעון השלישי של לנאופטיקס, שהעידו על רווח תפעולי ורווח נקי ראשונים מזה שנים רבות ? אמנם מדובר ברווחי פרופורמה, המנכה הוצאות הקשורות באופציות, אולם גם על בסיס הכללים החשבונאיים המקובלים החברה מתקרבת לרווחיות נקייה.



לנאופטיקס, המפתחת ומוכרת בעזרת חברת הבת, איזיצ'יפ, מעבדים מהירים, רשמה הכנסות של 5.2 מיליון דולר, קפיצה של פי 2.5 ביחס לרבעון המקביל. הרווח התפעולי (פרופורמה) היה 200 אלף דולר והרווח הנקי (פרופורמה) היה 400 אלף דולר. על פי כללי החשבונאות המקובלים היה ההפסד הנקי 800 אלף דולר מול הפסד של 2.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.



"ברבעון שחלף השגנו שיא בשולי הרווח הגולמי. בשבועות האחרונים השקנו מעבר חדש שצפוי לשלש את השוק אליו אנו פונים ובספטמבר גייסנו 43.5 מיליון דולר, שבחלקם עשינו שימוש לרכישת מניות של איזיצ'יפ כדי להגדיל את ההחזקה שלנו בה", סיכם אלי פרוכטר, יו"ר לנאופטיקס, ומנכ"ל איזיצ'יפ את הרבעון.



כ-80% מהכנסות איזיצ'יפ מגיעות כיום ממכירות הדור השני של המעבדים NP2, ששולי הרווח שלו גבוהים מאלה של מעבדי הדור הראשון. איזיצ'יפ מצפה לצמיחה במכירות הדור השלישי של המעבד NP3 החל מתחילת השנה הבאה.







לנאופטיקס נסחרת בתל אביב ובנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-370 מיליון דולר - לא מעט עבור חברה שאינה מרוויחה. לנאופטיקס היא אחת המניות בעלות התשואה הטובה ביותר בין הישראליות בחו"ל בשנה האחרונה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully