וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורו ההשקעות ג'ים רוג'רס מהמר נגד בתי ההשקעות האמריקאים: הגדיל את פוזיציות השורט על מניות מגזר הפיננסים

סוכנויות הידיעות

31.10.2007 / 18:57

רוג'רס: "ילדים בני 29 בוול סטריט משתכרים 10-20 מיליון דולר לשנה וחושבים שזה נורמלי"



ג'ים רוג'רס, גורו ההשקעה בסחורות והאיש שהקים את קרן הגידור קואנטום ביחד עם ג'ורג' סורוס, אמר היום כי הוא החליט להמר נגד בנקי ההשקעות הגדולים בארה"ב וסיפר כי הגדיל את פוזיציות השורט שלו על מניותיהם של בתי ההשקעות האמריקאיים. זאת, לדבריו, בשל המשכורות "המוגזמות" שהם מעניקים וההפסדים שרשמו ברבעון האחרון כתוצאה מהשקעות בשוק הדיור והמשכנתאות.



"אתה רואה ילדים בני 29 בוול סטריט שמרוויחים 10 עד 20 מיליון דולר ושנה וחושבים שזה נורמלי. ההערכות של רבים ממחירי המניות מוגזמות לחלוטין", אמר רוג'רס בראיון שהעניק מלונדון לסוכנות הידיעות בלומברג. רוג'רס הוסיף כי מניותיהם של בנקי המשכנתאות האמריקאית, המעניקים לדבריו בונוסים מוגזמים לעובדיהם, עשויות ליפול ב-70% בשוק דובי.



"אין לדעת עד כמה המאזנים של החברות האלה גרועים. הן השקיעו סכומים אדירים בניירות ערך מסוכנים", אמר רוג'רס, שהתייחס גם למשבר בשוק הדיור האמריקאי ואמר כי "לשוק הנדל"ן בארה"ב עדיין יש דרך ארוכה לפני שיתחיל להתאושש. הערכות מוגזמות לא מתקנות את עצמן בתוך ארבעה או חמישה חודשים; מדובר בתהליך שלוקח שנים".



את הדברים אמר רוג'רס לאחר שבשבועות האחרונים דיווחו מרבית בנקי ההשקעות הגדולים בארה"ב על הפסדים רבעוניים שרשמו בעקבות משבר האשראי והשקעות לא מוצלחות בשוק המשכנתאות האמריקאי. בשבוע שעבר דיווח מריל לינץ' על מחיקות ענק בסך 8.4 מיליארד דולר שרשם ברבעון האחרון כדי לכסות הפסדים הקשורים למשכנתאות סאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים). מחיקת הענק, הגדולה ביותר בוול סטריט, הובילה את בנק ההשקעות לרשום הפסד רבעוני של 2.3 מיליארד דולר, לראשונה מאז 2001.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully