וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל אלקטריק במו"מ לרכישת ורסמד

גיא גרימלנד

31.10.2007 / 19:32

חברת המכשור הרפואי הישראלית עשויה להימכר עבור 40 מיליון דולר. עד היום הושקעו בה כ-17.5 מיליון דולר

חברת הענק GE (ג'נרל אלקטריק), באמצעות חטיבת הרפואה שלה, GE מדיקל, מנהלת מו"מ לרכישת חברת המכשור הרפואי הישראלית ורסמד (לשעבר Airway Medical Equipment). היקף העסקה לא ידוע, אך ההערכות הן שמדובר בסכום של כ-40 מיליון דולר. לפי נתוני חברת המחקר IVC-ONLINE, הושקעו עד היום כ-17.5 מיליון דולר בורסמד.

"בשנת 2000 תכננה ורסמד לצאת להנפקה בנאסד"ק לפי שווי של 200 - 250 מיליון דולר - הנפקה שבסופו של דבר לא יצאה לפועל. ב-2001 רשמה ורסמד הכנסות של כ-3 מיליון דולר, ואת 2003 היא סיימה עם הכנסות של כ-10 מיליון דולר"על בעלי המניות בחברה נמנים גופי השקעה זרים, כגון רוק מייפל ונצ'רס, דן לי אינבסטמנטס, פסילוס גרופ פרטנרס, קפלה, טריפוד אינבסטמנטס, יארדוורת' פיננס, וויטלי פרטנרס, וכן גופים ישראלים כגון: קבוצת פיבי, אאורה מקבוצת גרין, טכנורוב, טכנופלס ונצ'רס, סקורפיו, קבוצת גירון ובית ההשקעות CB.

ורסמד, שהוקמה ב-94' על ידי ד"ר דוד וינטרוב, צבי גסנר וניר גפן, מפתחת מכשירי הנשמה ניידים ללא קומפרסור. המנשם שפיתחה - iVent201 - מאפשר הנשמה בדרך לא פולשנית. עד היום בוצעה ההנשמה בדרך פולשנית, בפעולה מורכבת של אינטובציה - החדרת צינור לקנה הנשימה על ידי צוות רפואי ותחת הרדמה. חיבור חולים למנשם של ורסמד מתבצע דרך מסיכה מיוחדת והוא מהווה פתרון לפעילויות הנשמה מורכבות, כמו טיפול בנפגעי כוויות לאחר שריפה או טיפול בחולים הנמצאים באזורים לאחר קריסת בניין או רעידת אדמה, כאשר קיים קושי רב לבצע בחולה פעולת אינטובציה עד לפינויו לבית החולים.

ה-iVent201 מיועד לשימוש גם בבית חולים, גם למטופלים בבית וגם לשוק הובלת החולים. היתרון של ה-iVENT הוא בנפח הקטן שלו ובמחירו. הנפח הקטן יחסית והמחיר הזול של המנשם (לעומת מתחריו - מלינקרוט וסימנס) עשוי לסייע למערכת הרפואית בהפחתת עלויות הטיפול הרפואי ובהגדלת מספר המיטות.

בשנת 2000 תכננה ורסמד לצאת להנפקה בנאסד"ק לפי שווי של 200 - 250 מיליון דולר - הנפקה שבסופו של דבר לא יצאה לפועל. ב-2001 רשמה ורסמד הכנסות של כ-3 מיליון דולר, והכנסות של כ-6 מיליון דולר ב-2002. את 2003 היא סיימה עם הכנסות של כ-10 מיליון דולר. בזכות הצמיחה העקבית בהכנסותיה זכתה ורסמד במקום הראשון בתחרות ה-Fast50 של דלויט בריטמן אלמגור לשנת 2002, כחברת היי-טק בעלת הצמיחה המהירה ביותר בישראל, עם גידול בשיעור של כ-3240% בהכנסותיה בין 99' ל-2001.

לאחר הזכייה החליטה החברה להעביר את מטה החברה, ההנהלה והמכירות לארה"ב, כאשר בארץ נותרה פעילות מו"פ במושב קדימה. יו"ר החברה, בועז משעולי, אמר בעבר כי המהלך נעשה כדי לקרב את הנהלת החברה לשווקיה העיקריים בצפון אמריקה. מאז, ככל הידוע, החברה ממשיכה לרשום הכנסות נאות העולות על 20 מיליון דולר.

גורם שהיה מעורה בחברה בעבר ציין כי יתכן שעסקת המכירה הנוכחית מצביעה על תקרת זכוכית אליה הגיעה ורסמד, וזאת על רקע העובדה כי החברה פיתחה קו מוצרים אחד בלבד לאורך כל שנות קיומה. "GE תעמיק את החדירה שלה לתחום המנשמים בבתי חולים אמריקאיים", מספר הגורם. "על תג המחיר אי אפשר לומר הרבה. צריך לזכור שהחברה ביקשה להנפיק בשנת 2000 וכעת היא נמכרת בכ-40 מיליון דולר. זה אומר הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully