וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח מבקר המדינה: חוסר התיאום בין משרדי הממשלה גורם למערך מסורבל ובזבזני של נציגים כלכליים בחו"ל

אלי דניאל

23.9.2001 / 16:08

בתחילת השנה היו בניו יורק לבדה 8 נציגים; "יש טעם לפגם שנציגי האוצר פעלו בניגוד להוראות"; שכר הנציג וסגנו בניו יורק הסתכם בכ-1.4 מ' ש', כ-43% יותר מהתקציב שאושר

דו"ח מבקר המדינה מספר 52א המתפרסם היום עוסק בין היתר בפעילותם של הנציגים הכלכליים שנשלחים לחו"ל מטעם משרדי הממשלה השונים, וזאת לאחר שמשרד מבקר המדינה בדק בחודשים אפריל 2000 עד פברואר 2001 את נושא הנציגים הכלכליים בחו"ל.

מבקר המדינה, אליעזר גולדברג, מציין כי הביקורת שנערכה העלתה כי משרדי החוץ, האוצר, התמ"ס והחקלאות עדיין אינם מגבשים במשותף תוכנית עבודה כוללת, מה שמוביל לבזבוז סכומים ניכרים. המבקר מוסיף כי אין גוף בין משרדי שאמור להחליט על שינויים בפרישת הנציגים הכלכליים מטעם משרדי הממשלה האמורים, וכי בתחילת שנת 2001 עדיין היו מדינות לא מעטות שבהן כיהנו במקביל נציגים כלכליים מטעם כמה משרדי ממשלה, ואף מטעם אותו המשרד עצמו. כך למשל, בעיר ניו יורק לבדה היו בראשית השנה 8 נציגים כלכליים - שני נציגים ממשרד האוצר, שני נציגים ממשרד התמ"ס, שלושה נציגים ממשרד התיירות ונציג של אגף המכס.

לדעת משרד מבקר המדינה, יש לשקול בכובד ראש בנסיבות אלה אם המטלות הכלכליות החשובות לא יכולות להיעשות באמצעות פחות נציגים. במשרד המבקר מציינים כי פינוי תקנים של נציגים כלכליים בניו יורק היה מאפשר הצבת נציגים כלכליים במדינות אחרות שיש פוטנציאל לפיתוח הקשרים הכלכליים עימן.

מבקר המדינה מתייחס אף לתנאי השירות של הנציגים הכלכליים, ומציין כי לנציגי האוצר ולנציגי משרדים אחרים שכיהנו בארה"ב אושרו תנאים החורגים מהמקובל, כגון רכב צמוד, וזאת בלא שניתן לכך אישור. המבקר מוסיף כי לנציג האוצר לשעבר בניו יורק שולמו החזרים בעבור נסיעות במוניות, וזאת למרות שהועמד לרשותו רכב צמוד ובמשכורתו נכללו תשלומים בעד החזקת רכב ונסיעות עירוניות.

עוד עולה מדו"ח המבקר כי בדצמבר 1997, 4 חודשים לאחר שהחלו בכהונתם כנציגי האוצר בניו יורק, ביקשו הנציג וסגנו לאשר להם לימודי תואר שני במינהל עסקים באוניברסיטת ניו יורק. בקשתם החריגה של השניים אושרה, ואף אושר להם באופן חריג מענק השתלמות למימון לימודיהם. מבקר המדינה מציין גם כי לנציגים הכלכליים בארה"ב שולמה קצובת ייצוג בלא שנדרשו לדווח על הוצאותיהם.

המבקר מציין כי יש טעם לפגם בשעה שדווקא נציגי האוצר, אשר תפקידם לאכוף את ההוראות והכללים הנוגעים לתשלומים מתקציב המדינה, אישרו תשלומים בניגוד להוראות הוועדה הבין משרדית, ונציגות האוצר בניו יורק קבעה כללים להחזר הוצאות שאינם עולים בקנה אחד עם הכללים החלים על יתר הנציגים בחו"ל.

ממצא נוסף העולה מדו"ח מבקר המדינה מראה כי בשנת 1999 היו חריגות ניכרות בתקציב נציגות האוצר בניו יורק, כאשר שכר הנציג וסגנו הסתכם בכ-1.4 מיליון שקל, כ-43% יותר מהתקציב שאושר בסך מיליון שקל. שכר העובדים המקומיים הסתכם בכ-2.9 מיליון שקל, חריגה של כ-20% מהתקציב שעמד על 2 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully