וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמייל הונפקה לפי 300 מיליון דולר

ערן גבאי

1.11.2007 / 13:03

סמייל תקשורת גייסה כ-80 מיליון דולר במחיר של 12 דולר למניה - נמוך מהיעד. גם סמייל מדיה עשויה להיות מונפקת בקרוב

חברת סמייל תקשורת, ספקית האינטרנט והשיחות הבינלאומיות שבבעלות איש העסקים שאול אלוביץ', השלימה שלשום הנפקה בנאסד"ק. סמייל גייסה 80 מיליון דולר במחיר של 12 דולר למניה - נמוך מהמחיר שיועד להנפקה: 14-16 דולר. החברה תיסחר תחת הסימול SMLC.

החברה, שהיא תוצר המיזוג בין אינטרנט זהב לקווי זהב, תחל להיסחר לפי שווי של 300 מיליון דולר - השווי בו מקובל היה להעריך את החברה לפני שהוגש התשקיף. בניכוי הוצאות ההנפקה, צפויה התמורה הכוללת לחברה להסתכם בכ-72.7 מיליון דולר.

אחרי הנפקת סמייל תקשורת, זרוע התקשורת של אינטרנט זהב, נישאות כעת העיניים לעבר סמייל מדיה, זרוע המדיה של אינטרנט זהב, שיש אפשרות כי גם היא תונפק בקרוב. סמייל תקשורת היא החברה הראשונה בישראל שקיבלה רישיון VOB (טלפוניה על גבי האינטרנט) ונמצאת בתנופת השקעות בחוות שרתים חדשה בשטח של כ-1,000 מטר בהשקעה של כמה מיליוני שקלים, ובהרחבת אתר שירות הלקוחות של החברה בראשון לציון בהשקעה של מיליוני שקלים רבים.

פעילות התקשורת של סמייל תקשורת ייצרה לאינטרנט זהב ברבעון השני של 2007 הכנסות של 277.3 מיליון שקל. הרווח התפעולי של הפעילות צמח לכ-40.3 מיליון שקל לעומת כ-31 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2007, וה-EBITDA של פעילות התקשורת הסתכם בכ-62 מיליון שקל.

לפני כשנה רכש אלוביץ' את קווי זהב במלואה מאליעזר פישמן בעסקה שהיקפה נאמד ב-140 מיליון דולר. תחילה רצה אלוביץ' לשתף פעולה עם פישמן, אך עקב איסור הרשות להגבלים עסקיים החליט אלוביץ' לרכוש את כל מניותיו של פישמן בחברה. הרשות התנגדה לשיתוף הפעולה בין אלוביץ' ופישמן משום ששניהם מתחרים זה בזה בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית (פישמן מחזיק בכבלים ואלוביץ' ב-yes).

קונצורסיום החתמים בהנפקה כלל את CIBC, קואן (Cowen) ושות', RBC אופנהיימר ותומס וייזל. לחתמים אופציה למשך 30 יום לרכוש יותר ממיליון מניות נוספות. כספי הגיוס מיועדים בחלקם לצרכי פירעון סדרת אג"ח ופירעון התחייבויות קצרות מועד.

מניית אינטרנט זהב ירדה

מניית אינטרנט זהב הגיבה בירידה של 7.2% בתגובה להנפקה הפושרת של סמייל תקשורת ולירידה לרמה של 12 דולר למניה. אלוביץ' הצליח בשנתיים האחרונות להגדיל בהתמדה את חלקו בשוק התקשורת, וההנפקה מבססת את מעמדו כבעלים של אחת משלוש או ארבע קבוצות התקשורת הגדולות בישראל.

בשנה האחרונה הועלו לא פעם הערכות כאילו קווי זהב-אינטרנט זהב עשויה להירכש על ידי שחקן תקשורת גדול, והערכות נטו לעסקה אפשרית מול חברת פרטנר. ההנפקה אתמול מקבעת, לפחות לזמן הקרוב, את סמייל תקשורת תחת שליטתו של אלוביץ' והיותה חלק מהותי בקבוצת התקשורת הגדולה עליה הוא חולש (yes, יורוקום תקשורת סלולרית, יורוקום שיווק ועסקי לוויין נוספים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully