וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח מבקר המדינה: מנכ"ל האגודה למען החייל השתכר 612 אלף שקל בשנה

אלי דניאל

23.9.2001 / 17:53

בשנה שעברה שילמה האגודה למען החייל שכר בכירים ל-14 עובדים בהיקף של כ-6.4 מיליון שקל; שכר היועצת המשפטית עמד אשתקד על 638 אלף שקל

דו"ח מבקר המדינה מספר 52א המתפרסם היום מקדיש מקום של כבוד גם לאגודה למען החייל, אשר ייעודה לקדם את רווחת החייל בישראל.

משרד מבקר המדינה מצא מספר ליקויים בתחום ניהול כוח האדם באגודה. מבקר המדינה מציין כי על אף שהאגודה פעלה בנושא זה, נותרת בעינה העובדה שהיא נושאת בעלויות שכר גבוהות לעובדים בכירים. לטענת המבקר, מספר העובדים שהוגדרו על ידי האגודה כבכירים אינו סביר. המבקר מוסיף כי ראוי שמספר העובדים הבכירים באגודה וגובה שכרם ייבחנו על ידי ועדה חיצונית של אנשי ציבור ואנשי מקצוע, שאינם מקרב מתנדבי האגודה ופעיליה ואינם בעלי זיקה כלשהי לאגודה ולפעילויותיה.

בהקשר זה מציין המבקר כי בשנת 2000 שילמה האגודה שכר בכירים ל-14 עובדים בהיקף של כ-6.4 מיליון שקל, כך שהעלות הממוצעת לעובד בכיר הסתכמה בכ-457 אלף שקל.

המבקר מוסיף כי שכרו של מנכ"ל האגודה הסתכם ב-2000 בכ-612 אלף שקל, כלומר שכר חודשי של 51 אלף שקל. היועצת המשפטית של האגודה השתכרה אשתקד שכר של 638 אלף שקל, קרי משכורת חודשית של למעלה מ-53 אלף שקל. יצוין כי האגודה שילמה למנכ"ל וליועצת המשפטית תוספת שכר קבועה מדי חודש, תוספת אשר אושרה ע"י ועדות ציבוריות שהוקמו "אד הוק".

המבקר מצא לנכון לציין כי כ-32% מבין 455 עובדי האגודה משתכרים שכר ברוטו הנמוך מ-4,000 שקלים לחודש, בעוד שכ-50% נוספים מעובדי האגודה הרוויחו באוקטובר 2000 שכר חודשי של 4,000 עד 8,000 שקל.

באשר לתפקיד יו"ר האגודה למען החייל, מציין המבקר כי בחירתו נערכה סמוך מאוד למועד הבחירות לראשות הממשלה ולכנסת, על אף שנותר זמן עד תום כהונתו הקודמת. המבקר סבור כי מאחר שמינויו של יו"ר האגודה חייב להיות על דעת שר הביטחון, ראוי היה להמתין עם המינוי עד לאחר הבחירות. המבקר מוסיף כי מן הראוי שהאגודה תקבע בתקנונה נוהלים ברורים בנושא זה, נוהלים אשר יאפשרו הצגת מועמדים ועריכת דיונים מקדימים בוועד המנהל בנושא כה חשוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully