וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק נועץ מזלגו בסלטי שמיר

סיון קלינגבייל ומיכאל רוכוורגר

2.11.2007 / 8:10

ויליפוד רוכשת השליטה בחברה לפי שווי שייקבע לפי הרווח הנקי בסוף 2008. סלטי שמיר משתלבת בתוכניות ויליפוד להתרחב בעולם

חברת ויליפוד שבשליטת איש העסקים ארקדי גאידמק, ממשיכה בשרשרת הרכישות של התקופה האחרונה. הפעם צפויה ויליפוד לרכוש 51% בחברת סלטי שמיר הפרטית, אשר נרכשה בתחילת השנה שעברה על ידי יעקב גינזבורג ועמירם גיא, על בסיס השלד הבורסאי, שמיר מזון.

העסקה טרם נחתמה בין הצדדים, אך פרטיה כבר סוכמו והיא אמורה להיחתם בתחילת השבוע הבא. המחיר שתשלם ויליפוד לבעלים של סלטי שמיר טרם נקבע, והוא ייגזר מן הרווח הנקי שתציג סלטי שמיר בהכפלת מקדם כלשהו אשר לא נקבע סופית. בנוסף לכך, תשולם על ידי ויליפוד מקדמה זניחה יחסית.

גאידמק כנראה למד לקח מן העסקות של רכישת חברת הנדל"ן , בית ההשקעות גילאון וחברת האנרגיה , אשר נרכשו בפרמיה של עשרות אחוזים. כעת הוא אינו ממהר לשפוך מיליוני דולרים בפרמיות מופקעות עוד לפני שייווכח כי אכן מדובר בחברה המייצרת פעילות ממשית ומרוויחה.

סלטי שמיר פועלת ברחבי העולם במדינות רבות, כמו רוסיה, צרפת, אנגליה וארה"ב. החברה משתלבת באסטרטגיה העסקית של גאידמק להפוך את ויליפוד לענקית מזון, הנפרסת בכל רחבי הגלובוס. על פי ההערכות בשוק, ההכנסות השנתיות של סלטי שמיר נעות בטווח של 50-40 מיליון שקל.

במידה שהעסקה תושלם, היא תצטרף לעסקות נוספות שביצע גאידמק באחרונה באמצעות ויליפוד כמו הקמת חברה ביחד עם שותפים רוסים שתעסוק בתחום מוצרי החלב. ויליפוד תחזיק 51% מן השותפות של חברה זו ותשלם עבורו סכום שייגזר מן הרווח הנקי של החברה החדשה בשנת 2008.

כמו כן, רכשה ויליפוד באמצעות החברה הנכדה גולד פרוסט, 51% מן החברה הדנית המובילה בתחום מוצרי חלב כשרים תמורת מקדמה של כ-400 אלף דולר. תשלום נוסף ייגזר מן הרווח הנקי של החברה החדשה שתוקם כפול 3.

גאידמק השלים את רכישת השליטה בוויליפוד מידי משפחת ויליגר לפני מספר חודשים תמורת כ-171 מיליון שקל. העסקה בוצעה לפי שווי חברה של 90 מיליון דולר, ששיקפה פרמיה של 62% על שווי שוק של החברה ב-22 ביוני, היום בו דווח על העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully