וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין הנחה לירוקים

יואב קווה

2.11.2007 / 8:46

צרכן ירוק ביקש לייבא את הלקסוס ההיברידית. בג"ץ לא השתכנע לתת לו הנחת מס על יבוא אישי על אף תרומתו לסביבה

ישראל אליהו ממרכז הארץ ביקש לייבא ביבוא אישי לקסוס RX400h היברידית (בעלת מנוע בנזין ושני מנועי חשמל). מכוניות היברידיות זוכות בישראל להנחה במיסוי - 30% מס קנייה במקום 84%. ואולם הנחה זאת תקפה רק למכוניות בעלות מנוע בנפח קטן מ-3,000 סמ"ק, ואילו המנוע של הלקסוס הוא כ-3,300 סמ"ק. אליהו עתר לבג"ץ, אבל בג"ץ קבע שהמדינה רשאית להפעיל שיקולים כלכליים וחברתיים בקביעת מדיניות הפחתת המיסוי. הרכב השופטים כלל את הנשיאה דורית ביניש ואת השופטים אליעזר ריבלין ועוזי פוגלמן. ביהמ"ש המליץ לעותר למחוק את עתירתו, והעותר אכן עשה זאת.

בתגובה לעתירה טענה המדינה כי "אין כל עילה להתערבות שיפוטית במדיניות החברתית-כלכלית של המדינה, הקובעת כי מס הקנייה המוטל על מכוניות משפחתיות היברידיות יהיה שונה מהמס המוטל על מכוניות יוקרה מהסוג שקנה העותר. מכיוון שמדובר בשיעור מס שונה על מכוניות בנפח מנוע שונה, ממילא גם אין מדובר באפליה אסורה".

עוד נטען: "אין כל עילה לחייב את המדינה לבחון את עידוד השימוש במכוניות היברידיות, וההחלטה לעשות זאת רק לגבי מכוניות משפחתיות היא סבירה לחלוטין". המדינה יוצגה על ידי עו"ד ענר הלמן ממחלקת הבג"צים בפרקליטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully