וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקופ דוחה את ההנפקה בוול סטריט

נתן שבע

3.11.2007 / 16:35

זאת לאחר נפילה של 20% בחודש בת"א. החברה התעקשה לנסות ולגייס למרות שחלה הרעה בפעילותה ברבעון השלישי

הצניחה במניית סקופ בבורסה בתל אביב, וההרעה הצפויה בתוצאות הרבעון השלישי, הפילו בסופו של דבר את רעיון ההנפקה של החברה בוול סטריט. החברה, שהחלה שלשום את שלב ההתמחרות בארה"ב, ביטלה בשלב הזה את התהליך. כוונתה היתה לגייס כ-100 מיליון דולר לפי מחיר של 28-25 דולר למניה, ולפי שווי של 400-350 מיליון דולר.

מניית סקופ, שבשליטת שמואל שילה וקרן פימי, נפלה ב-5% ביום חמישי - למחיר של 92.50 שקל (23 דולר). בסך הכל איבדה המניה כ-20% מאז השיא אליו הגיעה, בתחילת חודש אוקטובר.

"מחיר המניה ביום חמישי היה נמוך מהותית ממחיר המינימום, אותו קבעה החברה כתנאי להנפקה בבורסה בנאסד"ק. אי לכך החליטה החברה לדחות את ההנפקה בעת זו, במחיר הנמוך ממחיר המינימום שקבעה. החברה תמשיך לעקוב אחר ההזדמנות ההולמת להנפקת מניותיה בבורסה בחו"ל", כך על פי לשון ההודעה.

זוהי הפעם השנייה בה דוחה סקופ את רעיון הגיוס בחו"ל. לפני שלוש שנים חשבה החברה לגייס כסף בלונדון, אך בחרה להמתין עד שמכירותיה יצמחו.

סקופ הזהירה בטיוטת התשקיף שפירסמה לפני חודש, כי הרווח התפעולי ירד בחדות. זאת, למרות גידול של 20% בהכנסות ברבעון השלישי - ל-75-74 מיליון דולר, לעומת הרבעון המקביל, ולעומת רמה דומה ברבעון הקודם.

הרווח התפעולי עשוי להישחק ביותר משליש, ל-7.5-7 מיליון דולר - לעומת 11.2 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2006 ורמה דומה ברבעון השני של 2007. הירידה מוסברת בחלקה גם בשל התרחבותה של החברה בתשתיות ובכוח אדם.

פרט לארועים אלה, החברה - שלה מלאי גבוה של מוצרים ממתכת - חשופה להיחלשות מחירי המתכות. מחיר הניקל בבורסה בלונדון קרס ב-40% מאז השיא בו היה בחודש מאי השנה, וחזר לרמה בה היה לפני שנה. מחיר האלומיניום נחלש בכ-10% בחצי השנה האחרונה, ומחיר הנחושת שומר פחות או יותר על רמתו בתקופה האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully