וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסים חצי חינם

עומר רבין

4.11.2007 / 12:45

וואלה! עסקים פותחת בפניכם את הצוהר לעולם התיירות המוזל. אז לפני שאתם מכרטסים, כנסו כנסו. כתבה ראשונה בסדרה

בזמן שאנחנו רק מפנטזים על טיסות מוזלות ומטוסי Low Cost קלילים המעטרים את שמי לוד – התחרות בשוק התעופה האמריקאי ממריאה גבוה יותר ויותר.

לקראת שנה חדשה בתחום התיירות העולמית, ועם ירידת המחירים רגע לפני חג המולד – אנחנו שמחים להגיש לכם סדרת כתבות מיוחדת: מורה נבוכים תחבורתי לתייר מעבר לים. נסיעה טובה!

.

הקדימו להזמין

גודלה של צפון אמריקה והמרחקים הגדולים שבין הערים המרכזיות בה, יצרו מערכת יעילה, תחרותית ומשתלמת במיוחד של טיסות פנימיות בתוך ארה"ב. מערכת הרכבות, על אף כל הטכנולוגיה, לא הצליחה להתמודד עם הקשיים הגיאוגרפיים והפכה לפתרון תחבורתי לא-יעיל ולא משתלם, למעט מספר קווים בודדים במזרח היבשת (במשולש הערים ניו יורק-וושינגטון-בוסטון), שגם בהם מחירים הנסיעה זהים ולעתים אף גבוהים מאלה של טיסות פנימיות. כך, למרות איומי הטרור והטראומה של ה-11.9, האמריקאים עדיין מבלים שעות ארוכות בתכיפות רבה בבדיקות הביטחון בטרמינלים.

ככלל, בניגוד מוחלט לארצנו הקטנטונת, החוק בשוק הטיסות בארה"ב פשוט: ככל שתזמין את הטיסה מוקדם יותר, כך תשלם פחות. עם זאת, הזמנת טיסות היא מחייבת ולא ניתן לבטלן – הפערים במחירים בין תאריכי ההזמנה הם אדירים, ועל אותה טיסה תוכלו בכל עת למצוא לקוחות שהקדימו להזמין ושילמו מחיר משתלם כמו 89-99 דולר, ולצידם לקוחות עסקיים שקנו כרטיס לאותה המחלקה ברגע האחרון ונאלצו להיפרד מ-350-400 דולר, ולעתים אף הרבה יותר מזה.

ותרו על המותרות

לצד החברות הותיקות, כמו Delta ו-Continental הממשיכות לפעול במחיריהן הרגילים ובשירות מלא (הכולל ארוחות המוגשות לנוסעים), צמחו בשנים האחרונות חברות Low-Cost צעירות שהבולטות שבהן הן AirTran ו-JetBlue: כמו החברות המקבילות באירופה, גם הן מבוססות לחלוטין על שירות הזמנת כרטיסים מקוון ומציעות מגוון רחב של קווים – ברובם תאלצו להסתפק בשתייה קלה ובשקית צנועה במיוחד של בייגל'ה. בחברות אלה, כמיטב המסורת בחברות הטיסה המוזלות, התמחור הוא עבור כיוון-אחד.

חיפוש באתרי החברות יאפשר גם למצוא בכל נקודת זמן אפשרית מגוון רחב של דילים זולים במיוחד – כמו טיסות מחוף לחוף במחירים דו-ספרתיים, בעיקר בימים ג', ד' ושבת הנחשבים לפופולריים פחות בשוק.

עצרו להתרעננות

במקרים רבים ניתן אף להוזיל יותר ובאופן משמעותי את מחירי הטיסות באמצעות הסכמה לעצירת ביניים באחד מ"נמלי הבית" של החברה שיגרור מטבע הדברים עיכוב של שעה או שעתיים במועד ההגעה ליעד המבוקש.

חשוב גם לנסות ולברר האם ביעד המבוקש לנסיעתכם ישנה חברה שזהו נמל הבית שלה – כך למשל נמל התעופה של אטלנטה הוא נמל הבית של AirTran, ונמל קנדי הגדול שבניו יורק הוא זה של JetBlue. בגלל ריבוי הטיסות לנמלי הבית, תוכלו כמעט תמיד למצוא דילים זולים במיוחד בקווים לנמלים אלה באותן החברות.

תרגיל הגיל

כצעד ראשון, כמה שיותר מוקדם לפני מועד הטיסה הרצוי, כדאי מאוד להשתמש במנוע החיפוש SideStep המאפשר חיפוש במקביל בכל אתרי חברות התעופה ואתרי התיירות, על פי קריטריונים נבחרים.

יש לציין כי למרבית החברות קיימים דילים משתלמים במיוחד לצעירים וסטודנטים בגילאי 18-22 המאפשרים הזמנות טיסה ברגע האחרון או על בסיס מקום פנוי במחירים מצחיקים ממש (AirTran למשל חנכו לאחרונה את תכנית AirTranU המאפשרת טיסה במחיר 69 דולר על בסיס מקום פנוי בכל קוויה, ו-89 דולר לטיסות מחוף לחוף) – פרטים על תכניות אלה אפשר למצוא באתרי החברות ובאתרי תיירות לסטודנטים דוגמת StudentUniverse ו-STAtravel.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully