וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלר וחומסקי היועצים של yes

עדי דברת

4.11.2007 / 21:02

חברת הלוויין נעזרה בהם בנוסף לאילן שילוח בעת משבר שיבוש השידורים. חוזה הפרסום של yes עם מקאן מסתיים בעוד חודשיים

מקאן-אריקסון ואדלר-חומסקי&ורשבסקי מתחרים על תקציב הפרסום של חברת yes בכל החזיתות. ל-TheMarker נודע כי במשבר שיבוש השידורים האחרון שפקד את החברה, אותו ניהל יועץ התקשורת בני כהן, yes לא הסתפקה בייעוץ של אילן שילוח, יו"ר מקאן-אריקסון - משרד הפרסום של yes - אלא נועצה לאורך כל הדרך גם בראובן אדלר ובאיל חומסקי.

כפי שנחשף לראשונה ב-TheMarker לחברת הלוויין ולמקאן אריקסון יש חוזה שמסתיים בסוף השנה, ובמקאן טרם קיבלו הודעה לפיה החוזה יחודש. חברת yes ומקאן אריקסון הכחישו בעבר את הסיכוי לפיו לא יחודש את החוזה בין השתיים, אולם, גורמים בענף טוענים שהסיכוי בהחלט קיים והגיוני.

העובדה ש-yes בחרה לשתף גם את אדלר וחומסקי בהליך המשבר רק מוסיפה לכך ומגבירה את האפשרות שהחל מהשנה הבאה, התקציב האסטרטגי הנעמד בכ-9 מיליון דולר, יעבור למחוזות אדלר חומסקי&ורשבסקי.

גורם מקורב בתעשייה אמר לTheMarker כי "אכן היתה פגישת ייעוץ עם yes בה נכח גם ראובן אדלר שהוזמן על ידי בזק, אך אילן שילוח ושירה מרגלית היו אלה שהובילו את הייעוץ הפרסומי ולא אדלר-חומסקי".

האם yes תצטרף לבזק?

לפני כשנה חתמו אילן שילוח ורון אילון, מנכ"ל yes, על חוזה שתוקפו יפוג בעוד חודשיים. החוזה הנוכחי בין חברת הלוויין למקאן שם סוף לשלוש שנים של אווירה עכורה בין ראשי מקאן לראשי בזק, שמקורה בהחלטתו של שילוח להפסיק לטפל בתקציב הפרסום של פלאפון לטובת תקציב הפרסום של סלקום.

בנוסף, ההסכם הוא תולדה של התחייבות אישית של בעלי המניות ב-yes, שאול אלוביץ', בזק ורון אילון מנכ"ל yes, לשיתוף ארוך טווח של עבודה משותפת, שנועד למנוע את מעבר מקאן לטיפול בקבוצת HOT המתחרה. אז קיבל שילוח הבטחה מאילון כי זה האחרון לא יעזוב את מקאן עד סוף 2007. כעת הגיעו השניים לפרשת דרכים שבה תתבקש הנהלת yes להכריע האם היא ממשיכה עם מקאן או עוברת לאדלר-חומסקי, שמטפל בחלק הארי של תקציב הפרסום של קבוצת בזק, עמה נמנית גם yes.

בכירים בענף הפרסום אמרו כי במידה שהנהלת yes תבחר לחפש לעצמה משרד פרסום חדש, מדובר בהפרה של חוזה וכן התחייבות אישית ארוכת טווח למקאן אריקסון, אשר עלולה לגרור את הצדדים לבית המשפט. תקציב הפרסום של yes נחשב לאחד התקציבים הגדולים והאסטרטגיים של מקאן והיה אחד הלקוחות הגדולים של המשרד במחצית הראשונה של השנה.

מקאן-אריקסון מטפל בתקציב החל מתחילת שנת 2001 אז העבירה yes את התקציב מטיפולו של משרד הפרסום ראובני-פרידן. המעבר למקאן אריקסון לווה בזמנו בסערה תקשורתית ובתביעה שהגישה ראובני-פרידן כנגד yes.

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, תקציב הפרסום של yes ב-2006 עמד על כ-7.8 מיליון דולר במחירים ריאליים. במחצית הראשונה של 2007 עמד היקף הפרסום של yes על כ-4.2 מיליון דולר במחירים ריאליים.

מחברת yes, אדלר חומסקי ומקאן אריקסון לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully