וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס הכנסה העלה תקרת ההפקדה לחיסכון הוני לכ-11 אלף שקל

אתי אפללו

5.11.2007 / 10:03

במשרד האוצר מדברים על עידוד החיסכון הקצבתי, אבל התקבל תיקון המעודד את החיסכון ההוני



לא הרבה יודעים, אבל בחודש שעבר התקבל תיקון למס הכנסה שהוא רלוונטי מאוד לחיסכון הפנסיוני של אזרחים רבים. התיקון משנה את שיטת חישוב תקרות השכר ותקרות ההפרשות לתגמולים שעד אליהן יכולים העובד ומעסיקו להפריש כסף לפנסיה ולזכות בפטור ממס.



התיקון החדש הגדיל את תקרת השכר המזכה את העובד בהטבות מס לחיסכון פנסיוני קצבתי לתקרה כוללת של 45,222 שקל בחודש - בהנחה שהמעסיק מפריש לעובד 5%. התיקון גם הגדיל את תקרת השכר לחיסכון הוני שמזכה את העובד בהטבות מס ל-10,800 שקל.



למעשה, שיטת חישוב תקרת השכר המזכה היא חזרה לשיטת חישוב שהיתה בתוקף בשנת 2005 - "שיטת הסכומים". לפני התיקון, תקרת השכר שזיכתה את העובד בהטבות מס היתה 30,148 שקל, בלי קשר לשיעור ההפקדות לתגמולים שהפריש המעסיק. כך יצא שעובד שהמעסיק שלו הפריש לו את המקסימום הקבוע בחוק - 7.5%, נהנה מאותה תקרה שבה נתקל עובד שמעסיקו הפריש לו הרבה פחות - 5% למשל.



לפי החישוב הזה, תקרת ההפקדות המקסימלית לחיסכון הוני (חיסכון שאותו מקבל החוסך בהגיעו לגיל פרישה כסכום חד פעמי) היתה 7,200 שקל בחודש.



הפקדות המעסיק לתגמולים מעבר לתקרת שכר זו חייבו את העובד לשלם מס עבור ההפקדה העודפת. לאחר התיקון נקבע כי במקום שתהיה תקרת שכר קבועה, יהיה סכום חודשי מקסימלי של הפקדות מעסיק לתגמולים שיזכה את העובד בהטבות מס. סכום זה נקבע על 2,261 שקל בחודש. המשמעות היא שבמקרה שבו הפרשת המעסיק לתגמולים עבור העובד היא 5%, תקרת השכר שתזכה את העובד בהטבות מס היא 45,220 שקל בחודש, ותקרת השכר המקסימלית שממנה יתבצעו הפרשות לטובת חיסכון הוני עולה ל-10,800 שקל בחודש. במקרה שבו המעסיק מפריש 7.5%, תקרת השכר היא 30,146 שקל.



תיקון זה מנוגד למגמה שאותה מוביל משרד האוצר, לעודד הפקדות לחיסכון קצבתי, המעניקות לחוסך שמגיע לגיל פרישה קצבה מדי חודש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully