וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירה בחסות העירייה

עומר רבין

5.11.2007 / 15:29

ראש עיריית ת"א הבטיח לדאוג לדיור סטודנטים וזוגות צעירים. וואלה! עסקים חושפת איפה בדיוק מתכוונים לשכן את הציבור האקדמי

אם להאמין להצהרות שיצאו אמש ממשרדו של ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, והחלטת מועצת העיר – לשרי אריסון וחבריה בקומות העליונות של מגדלי היוקרה ההולכים וצומחים בתל אביב יהיו בקרוב שכנים חדשים. הם לא יהיו מצויידים בחשבונות בנק מנופחים, וגם כנראה לא יפגשו את בכירי המשק בסיבובי שופינג בכיכר המדינה - אלא יבלו את רוב זמנם בלימודים לקראת התואר.

לאחר לחצים מכל הכיוונים והרבה מאוד זעם מכיוון האוכלוסייה הצעירה בתל אביב-יפו, הכריז אמש ראש העיר על אישור הקמה של 15 מתחמי דירות בכל רחבי העיר, שייועדו למגורים של סטודנטים וזוגות צעירים וביחד יצרו היצע של למעלה מ-1,500 יחידות דיור.

חשיפה לדרום

בהמלצות הוועדה אפשר למצוא לא מעט הפתעות באשר למיקומי המתחמים שצפויים לקום. רבים מהמתחמים ממוקמים, כצפוי, בדרום העיר – רחוק מבנייני האוניברסיטה הצפוניים שמהווים את היעד העיקרי של הסטודנטים שוכרי הדירות, אבל קרוב הרבה יותר לטווח המחיר המבוקש. כך למשל במתחם הגדנ"ע בשכונת נווה עופר הסמוכה ליפו, צפוי לקום פרויקט בן 400 יחידות דיור לזוגות צעירים, ולצידו אכסנייה עם 33 יחידות דיור לסטודנטים.
גם בשכונת שפירא שבאותו האזור עתידים לשווק יחידות דיור לזוגות צעירים – 72 במספר, במתחם גני שפירא.

עוד בדרום, יקומו על פי פרוטוקול הועדה כ-100 יח"ד על איצטדיון מכבי יפו, וכמו כן נבחנת האפשרות להקים מתחם דיור נוסף לצעירים ברח' נס לגויים הצמוד, בקרבת דרך בן צבי.

אזור יד אליהו צפוי גם הוא לקלוט קהל צעיר של רוכשי דירות, הן במתחם מכללות לה-גווארדיה שיוסב למתחם מעונות סטודנטים בן 170 יחידות דיור, והן במתחם גליפולי המצוי כעת תחת עבודות של פינוי-בינוי ע"י חברת עזרה וביצרון אשר תקים בו 38 יחידות דיור בשטח של 100 מ"ר כל אחת. מתחם נוסף אותו שוקלת העירייה לייחד לפרויקט הוא מתחם בזק הממוקם גם הוא בתחומי יד אליהו.

דירת סטודנטים ליד כיכר המדינה

אבל לצד אתרים אלה, הבשורה המפתיעה היא שגם מרכז העיר והצפון מיועדים לקלוט אליהם את האוכלוסיה הצעירה: כ-100 יחידות דיור צפויות לקום על קרקעות תב"ע 2700 בצפון מערב העיר ויוצעו לזוגות צעירים ולסטודנטים בתנאי השכרה אטרקטיביים.

על הקרקע היקרה של דרום הקריה מתכוונת העירייה לשווק כ-100 יחידות דיור "קטנות" יחסית, בגודל של פחות מ-100 מ"ר אשר ישווקו על ידי מנהל מקרקעי ישראל לזוגות צעירים. כמו כן עתיד להתפרסם מכרז להשכרת מגרש נוסף באזור, ו-2 בניינים נוספים יוצעו למכירה ויהיו מיועדים גם הם לשיכון זוגות צעירים.
ברחוב דב הוז, הממוקם בלב ליבה של העיר ומחבר בין הרחובות גורדון ופרישמן, גם כן נבחנת אפשרות להסב מבנה קיים למעונות סטודנטים במחירים המתאימים לקהל השוכרים הצעיר.

לצד פרוייקטים אלה עתידה העירייה לפתח בשיתוף עם האוניברסיטה מתחם בגודל 5,350 מ"ר להקמת 200 חדרי מעונות לסטודנטים במתחם חיים לבנון. כמו כן מתכוונים בעירייה להסב את מתחם ביה"ס ברושים לשעבר באזור רמת אביב ג' לאכסניית סטודנטים שתפוקח ותנוהל על ידי גוף ציבורי, דוגמת אגודת הסטודנטים.

לצד אלה, בולט במיוחד בית החייל ברח' וייצמן – מרחק פסיעה ממגדלי אקירוב המפוארים וממרכז G החדש שבונה גזית-גלוב, ושתי פסיעות מפרוייקט yoo השאפתני ומחנויות היוקרה של כיכר המדינה: בעיריית תל אביב בוחנים כעת את האפשרות להקים במקום מתחם גדול של מעונות לסטודנטים וצעירים.

ותרו על דירה ב-yoo

בנוסף, אישרה מועצת העיר את המלצתה הנוספת של הוועדה לקבוע עקרונות לפיהם בכל פרויקט בנייה גדול יוקצו 20% מסך יחידות הדיור לזוגות צעירים או להשכרה.

יש לציין כי בשלב זה לא הכריזו בעירייה על כוונה להחיל עקרונות אלה רטרואקטיבית על פרויקטים שכבר אושרו ומצויים בשלבי בנייה מתקדמים. כמו כן נראה כי בשלב זה לא מתכוונים בעירייה להתערב בגובה עלות ההשכרה החודשית שתיגבה משוכרי הדירות בפרויקטים אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully