וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגורים עתידיים בקריית עתידים

אורה קורן ואריק מירובסקי

6.11.2007 / 8:50

על קרקעות חקלאיות במתחם הסמוך לקרית עתידים בת"א ייבנו 1,200 יחידות דיור, והמיליארדר סמי שמעון ירוויח עוד 100 מיליון ד'

המיליארדר היהודי-פורטוגלי סמי שמעון עומד להגדיל את הונו עוד יותר. קרקעות חקלאיות באזור רמת החייל, שמחזיקה חברת יכין חק"ל שבשליטתו, קיבלו באחרונה מעמד של קרקע למגורים. המשמעות היא כי ניתן יהיה לבנות עליהן 1,200 יחידות דיור. כתוצאה מכך עתיד שמעון להרוויח כ-100 מיליון דולר בגין עליית שווי הקרקע.

בעבר פורסם כי שמעון הפעיל לחצים מתמשכים לאישור השינוי בייעוד הקרקעות שמחזיקה יכין חק"ל - לטענתו, בעקבות הבטחה שקיבל מאריאל שרון. השבוע אמר שמעון: "מעולם לא ביקשתי שום שינוי בייעוד של הקרקע. אני נוטע עכשיו רימונים בתל מונד".

באחרונה אושרה תוכנית המתאר המחוזית של תל אביב. לפי התוכנית, חלק גדול מ-140 הדונמים שמחזיק שמעון בחכירה ממינהל מקרקעי ישראל, באזור שנמצא דרומית למחלף ההלכה
בכביש גהה ובסמיכות לקרית עתידים, יופשרו למגורים. קרקעות נוספות, שנכון לעכשיו קשה לאמוד את שטחן, יופשרו לטובת הקמה של פארק.

ההערכה היא כי בשטח ניתן יהיה להקים 1,000-1,200 דירות למגורים, וכי שווי הקרקע, לאחר הפיתוח, יגיע לכ-150 מיליון דולר - זאת אם תאושר תוכנית המתאר המקומית של האזור. כיום, בייעוד חקלאי, שווי הקרקעות הוא כ-14 מיליון דולר. שוויו של הפרויקט הבנוי צפוי להיות כחצי מיליארד דולר.

השלטון נכנע להון?

שמעון מחזיק בקרקעות האמורות, וביותר מ-12 אלף דונם של קרקעות ששימשו בעבר בעיקר לפרדסים, באמצעות חברת יכין חקל שאותה רכש ב-92' מבעליה הקודמים - ההסתדרות והסוכנות היהודית. הקרקעות, שעמדו במוקד סכסוכים רבים, מוחזקות על ידי שמעון בחכירה ממינהל מקרקעי ישראל.

בעת מכירתה, היתה יכין חקל חברה קורסת ועתירת חובות. שמעון טען כי רכש אותה רק לאחר שקיבל ב-91' הבטחה שלטונית מאריאל שרון, שהיה אז שר הבינוי והשיכון, וממיקי ורדי, שכיהן כיו"ר מועצת מקרקעי ישראל, שלפיה יזכה להטבות שונות בעת חידוש החכירה על הקרקעות.

ההבטחה החריגה ביותר שניתנה לשמעון היתה מתן זכות ייזום על השטחים, כולל אפשרות להפשירם לבנייה. זאת בניגוד לנוהל הקיים, שלפיו חוכר קרקע מינהלית מחויב להשיב את הקרקע לפני הפשרתה, ולאחר מכן עורך המינהל מכרזים על הקרקע.

במאי 2005 החליטה מועצת מקרקעי ישראל, הגוף המכתיב את מדיניותו של מינהל מקרקעי ישראל, להאריך את חוזי החכירה של שמעון עד 2010. החלטה זו תאפשר לשמעון, ככל הנראה, לקדם יוזמות שונות על הקרקעות. רבים ראו בכך כניעה של השלטון לבעלי ההון.

מדירת יוקרה בלונדון לבית יתומים בנתניה

סמי שמעון עומד לשנות בקרוב את כתובת מגוריו בעת ביקוריו בישראל. עד כה נהג שמעון - השוהה בישראל פחות משישה חודשים בשנה, משיקולי מס - להתגורר באחת משתי הדירות שלו בסי אנד סאן שעל חוף הים בצפון תל אביב. בעתיד בכוונתו לגור בקומה העליונה של בית היתומים שהוא מקים בנתניה. לשם השוואה, במחצית השנייה של השנה מתגורר שמעון בלונדון, בדירה שרכש ב-2003 ממשפחת רוטשילד, בסכום של כ-10 מיליון דולר.

"בבית היתומים תהיה לי דירה של ארבעה חדרים, ואילו בסי אנד סאן יש לי דירות קטנות של שני חדרים", אמר שמעון. בית היתומים יהיה מצופה שיש ועל הקירות בקומת הכניסה יהיו ציורי קיר של צייר פורטוגלי מוכר, שיגיע לישראל במיוחד לצורך הפרויקט. "זה כדי שילדים יתומים לא יתביישו להזמין חברים", הסביר שמעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully