וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפוצת העיתונים בארה"ב נפלה ב-2.6%

אשר שכטר

6.11.2007 / 9:42

תפוצת "וול סטריט ג'ורנל" ירדה ב-1.5% בחצי השנה האחרונה. תפוצת "ניו יורק טיימס" נפלה ב-4.5%, הקוראים עוברים לאינטרנט

תפוצת העיתונים בארה"ב נפלה ב-2.6% בחצי השנה האחרונה לעומת התקופה המקבילה ב-2006, על רקע המעבר המתמשך של קוראים ומפרסמים לאתרי האינטרנט. כך דיווחה הלשכה לבקרת תפוצה בארה"ב (ABC). תפוצת העיתונים בסוף השבוע רשמה גם היא נפילה של 3.5% בחצי השנה שהסתיימה בספטמבר.

במסגרת מאמציהם של העיתונים הגדולים להדגיש את המעבר לפורמט המקוון, על רקע מעברם של מרבית הקוראים לאינטרנט ואמצעי מדיה אחרים, החלה ABC לפרסם, לראשונה, נתוני תפוצה של יותר מ-200 עיתונים הכוללים את קוראי המהדורה המודפסת ואת הגולשים באתרי האינטרנט שלהם, המסתפקים בקריאת המהדורות המקוונות. בכירים בתעשייה קיוו כי בניגוד לנתונים המסורתיים העגומים אודות ירידה מתמשכת בתפוצת העיתונים היומיים, יסייעו להם הנתונים החדשים להדגיש את הצד החיובי של התעשייה המחזרת אחר מפרסמים.

"אנחנו באמת חשים שישנו סיפור שפוספס כאן, ישנן גם בשורות טובות בנוגע למספרי הקוראים", אמר מנכ"ל ה"וושינגטון פוסט", סטיבן הילס, בהתייחסו לנתונים המשולבים. לפי אותם נתונים, רושם "וושינגטון פוסט", שדיווח על נפילה של 3.2% בתפוצתו המודפסת ל-635.1 אלף, 3.09 מיליון קוראים במהדורותיו המודפסות והמקוונות רק באזור וושינגטון. לפי סוכנות הידיעות אי.פי, "וושינגטון פוסט" סבל ברבעון השלישי מירידה של 50% בהכנסות המהדורה המודפסת, בין היתר על רקע נפילה של 13% בהכנסות הפרסום בעיתון המודפס.

מבין עשרת העיתונים היומיים הנקראים ביותר בארה"ב, שמר "USA טודיי" של המו"לית גאנט על מקומו בצמרת עם עלייה של 1% לתפוצה של 2.29 מיליון קוראים. "וול סטריט ג'ורנל", שנרכש באוגוסט על ידי ענקית המדיה ניוז קורפ של המיליארדר רופרט מרדוק, הגיע למקום השני עם תפוצה של 2.01 מיליון, ירידה של 1.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אמש הודיע ה"ג'ורנל" כי אתר האינטרנט של העיתון, הממשיך לגבות תשלום עבור הגישה לתכנים, רשם בפעם הראשונה אי פעם מיליון מנויים.

"ניו יורק טיימס", של המו"לית בעלת אותו השם, רשם בחצי השנה האחרונה נפילה של 4.5% בתפוצתו היומית ונפילה של 7.6% בתפוצתו בסופי השבוע, על רקע העלאת מחיר העיתון. מתוך 10 העיתונים הגדולים ביותר, את הירידה החדה ביותר בתפוצה רשמו "ניוזדיי" של המו"לית טריביון, עם נפילה של 5.6% במספר הקוראים, ו"ניו יורק פוסט" של ניוז קורפ, עם נפילה של 5.2%.

מאז 1984, אז הגיעה תפוצת העיתונים היומיים לשיאה עם 63.3 מיליון עיתונים שנמכרו מדי יום, רשמה התפוצה ירידה מתמשכת שהוגברה בעקבות מעבר הקוראים למקורות מדיה אחרים ונישתיים יותר, כמו האינטרנט. מבין 25 העיתונים הגדולים ביותר הכלולים בדו"ח ה-ABC, רק ארבעה דיווחו למעשה על עלייה בתפוצה בחצי השנה האחרונה: "USA טודיי", "פילדלפיה אינקוויירר", "יוסטון כרוניקל" ו"סנט פיטרסבורג טיימס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully