וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי בינוי וגם פיצוי

גיא ליברמן

7.11.2007 / 11:35

חברות הבנייה מפתות דיירים לבצע מהלך של פינוי בינוי על ידי הצעת ריהוט לכל הבית, מסכי פלזמה ומכשירי חשמל

למעלה מ-100 פרויקטים של פינוי בינוי - בנייה חדשה במתחם בתים ישנים - נמצאים בימים אלה בשלבים כאלה ואחרים של תכנון בכל רחבי הארץ. מעטים נמצאים ממש בשלב של ביצוע, בעיקר בשל הקושי בהשגת הסכמה רחבת היקף מבין כל הדיירים ובעלי הנכסים באזור המיועד לפינוי בינוי.

למעשה, עד היום הושלם רק פרויקט אחד של פינוי בינוי בישראל, פרויקט שנעשה בקרית אונו. בשל הקושי, החלו חברות הבנייה לנסות ולפתות את הדיירים בדרכים חדשות.

בהרצליה, פורסם מכרז פתוח על ידי תושבי שכונת ויצמן לביצוע פרויקט פינוי בינוי, אותו מרכז עו"ד עודד ישראלי. בין החברות שניגשו למכרז - שיכון עובדים, אשדר, רסקו ומנרב. חלק מהחברות הציעו לדיירים מתנות כמו מסכי פלזמה בסלון ובחדר השינה, כמו גם קניית ריהוט לכל הבית, קניית מכשירי חשמל למטבח - מקרר, תנור, כיריים, מיקרוגל וכד' - ושדרוגים שונים.

מעבר לכך, הציעו חלק מהחברות דירות גדולות בכ-40 מ"ר. כך למשל, במקום דירת שיכון של 40 מ"ר, הוצעה דירה של 80 מ"ר נטו. במקום דירות גדולות יותר שהורחבו בעבר או כאלה שאינן נמצאות בבנייני שיכון (רחובות ויצמן והרב קוק), יתקבלו דירות בגודל של 115 מ"ר או יותר, לפי גודל ושווי הדירה כיום. לפיכך, דיירי דירות בבניינים החדשים יותר ברחוב הרב קוק, יקבלו דירות בגודל 120 מ"ר ושדרוג בקומת הדירה.

עו"ד עודד ישראלי, המייצג את הדיירים בפרויקט בוויצמן, ושפירסם את המכרז בשמם, טוען כי הוא אינו מופתע מהאמצעים החדשים לפיתוי הדיירים: "תמיד אמרתי לדיירים שאני צופה שתהיה תחרות עזה בין כל חברות הבנייה הרציניות בארץ, ואכן כך היה. ההצעות שהתקבלו מלמדות שהקבלנים הבינו שיש כאן הזדמנות לשנות את פני האזור כולו ולבנות שכונת מגורים יוקרתית ומודרנית, במקום בתי השיכון".

במכרז שנסגר לפני מספר ימים בעיר יהוד, זכתה חברת רסקו. החברה התחייבה בין היתר לספק לכל דירה מקרר, תנור, כיריים, מיקרוגל, מערכת קולנוע ביתי עם מסך פלזמה 42 אינטש בסלון, מסך פלזמה 37 אינטש בחדר שינה ועוד. כמו כן תכלול הדירה מכונת כביסה, מכונת ייבוש, וריהוט בשווי 20 אלף שקל לבחירת הדייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully