וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בול בכיס של המגזינים

ערן גבאי

7.11.2007 / 16:21

שבעה מגזינים פרטיים גדולים עתרו לבג"ץ בדרישה למנוע את העלאת תעריפי הדואר במשקל שמעל 200 גרם

שבעת המגזינים הפרטיים מסע אחר, אנשים ומחשבים, בניין ודיור, על השולחן, חיים אחרים, פופיולר סיינס ישראל ואקלימטון, ביחד עם חברת אלומה-אשכולות תוכן, עתרו היום לבג"ץ בדרישה למנוע את העלאת תעריפי הדואר הכמותי בקבוצות המשקל שמעל 200 גרם. העתירה נגד שרי התקשורת והאוצר ונגד חברת דואר ישראל הוגשה על ידי חברת אלומה, שהוקמה לצורך איגוד שירותים שיווקיים ולוגיסטים למגזינים אלה. העותרים מיוצגים על ידי עו"ד אבי אביטל.

בעתירה נטען כי התעריפים החדשים גבוהים הרבה מהנדרש, וכי בתחום חלוקת המגזינים למנויים קיימת כבר שנים רבות תחרות חופשית ולכן ראוי היה להימנע מקביעת תעריף רגולטורי לשוק זה או לקבוע תעריף קרוב לזה שנקבע על ידי השוק התחרותי. עוד נטען בעתירה כי התעריפים החדשים עלולים להעביר נתחי פעילות מחברת הדואר למתחרים הפרטיים, שאינם מחויבים לחלוקה בכל מקום בארץ. תהליך זה, לדעת העותרים, ימנע מהמגזינים את האפשרות לקבל את הנחת הכמות הניתנת למשלוחים של יותר מ-3,000 דברי דואר ממוקדים למשלוח, וכתוצאה מכך ייפגעו גם הלקוחות ביישובים הקטנים בפריפריה, שהמשלוח אליהם יהפוך לבלתי כדאי בעליל.

לטענת העותרים, העלאת התעריפים החלים עליהם מתחילת נובמבר היא בשיעורים בלתי הגיוניים של עשרות אחוזים, ובמקרים אחדים אף של 100%. העותרים מבקשים מבית המשפט להוציא צו שיחייב את השרים לקבוע למגזינים תעריף שיתאים לעובדה שהפצתם, ברוב המקרים, היא לבתי הלקוחות ללא פעולות אשנב. המגזינים מבקשים צו ביניים שיקבע שעד החלטה סופית בנושא זה יוותרו בעינם התעריפים הקודמים.

על המשקל

כפי שדווח ב-TheMarker, מחירי הדואר הכמותי (דואר במשקל נמוך מ-500 גרם שנשלח בכמויות גדולות על ידי גורמים עסקיים) של חברת הדואר לשוק הכמותי במשקלים הגבוהים עלו משמעותית, כתוצאה מקביעת ועדת שגיא. דואר החבילות במשקלים של 300 גרם ויותר מהווה אומנם רק כמה אחוזים משוק הדואר הכמותי כולו, אך המחירון החדש מייקר את מחירי הדואר הכמותי במשקלים הגבוהים בעשרות אחוזים ואף ישנם תעריפים שיעלו ב-100%, זאת בהתאם להחלטת משרד התקשורת, המפקח וקובע את תעריפי החברה. כך לדוגמה, מחיר דואר עסקי במשקל של 500-400 גרם, שהיה ערב השינוי כ-2.86 שקלים, קופץ כעת לרמה של 5.79 שקלים - גידול של פי 2.

תעריפי הדואר החדשים:

* דואר גנרי (חשבוניות) - 250 מיליון דברי דואר בשנה - המחיר יורד

* דואר מעל 30 גרם ועד 300 גרם (חשבוניות ויזה וישראכרט בעיקר) - 100 מיליון דברי דואר בשנה - המחיר יורד במעט

* דואר מעל 300 גרם (חבילות) - 2.5 מיליון דברי דואר בשנה - המחיר עולה בעשרות אחוזים רבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully