וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום ממשיכה לצמוח

ערן גבאי

8.11.2007 / 8:47

הכנסות החברה גדלו ב-7% לכ-1.572 מיליארד שקל. הרווח התפעולי גדל ב-23% ל-366 מיליון שקל

חברת הסלולר סלקום צמחה ברבעון השלישי ב-7% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל לכ-1.572 מיליארד שקל. זו צמיחה נמוכה יותר מזו שהציגה מתחרתה, עם כ-9% עלייה בהכנסות, וסלקום ממשיכה למעשה לשמור על קצב צמיחה של 7% מתחילת השנה. עם זאת, בהכנסות משירותי סלולר (ללא הכנסות ציוד שירדו הרבעון בכ-8 מיליון שקל) רשמה החברה גידול של 8.7% לרמה של כ-1.413 מיליארד שקל ברבעון השלישי של 2007.

סלקום הגדילה הרבעון את הרווח התפעולי שלה בכ-23% לעומת הרבעון המקביל לכ-366 מיליון שקל. הרווח התזרימי (EBITDA) צמח בכ-11% ל-559 מיליון שקל, והוא מגיע לשיעור של 35.6% מההכנסות - השיעור הגבוה בענף.

הרווח הנקי של סלקום ברבעון השלישי של 2007 גדל בכ-105% בהשוואה לרבעון המקביל והוא הסתכם בכ-270 מיליון שקל. הגידול החד ברווח הנקי של סלקום נובע, בין היתר, גם מביטול הפרשה חד פעמית למס של 72 מיליון שקל.

החברה מודיעה הרבעון על חלוקת דיווידנד של כ-256 מיליון שקל. התזרים של סלקום גדל ב-50% ל-348 מיליון שקל. בדומה לפרטנר, גם סלקום רושמת רבעון חזק ביותר בכל הקשור לגיוס מנויים חדשים, החברה גייסה הרבעון כ-57 אלף מנויים חדשים והגיעה לכ-3.02 מיליון מנויים.

מתכוננים לניידות

סלקום מדווחת על 281 אלף מנויי דור 3. ההכנסה הממוצעת למנוי בסלקום כ-155.5 שקל בחודש, גידול קל לעומת זו ברבעון המקביל. מספר דקות השימוש הממוצע הסתכם הרבעון בכ-353 דקות, עלייה של 1.5% בהשוואה לרבעון המקביל. בשני פרמטרים אלה ניתן היה לצפות לצמיחה גבוהה יותר לאור קצב גיוס המנויים המואץ בחברה.

שירותי הערך המוסף והתוכן ממשיכים לצמוח והם כבר מהווים כ-8.4% מסך ההכנסות משירותים והסתכמו הרבעון בכ-132 מיליון שקל, אלא ששיעור זה עדיין נמוך מזה של המתחרות בשל הכניסה המאוחרת של סלקום לתחום.

לקראת יישום תוכנית ניידות המספרים, ב-1 בדצמבר השנה, מצליחה סלקום להקטין במעט את שיעור הנטישה של המנויים לרמה של 3.6%, אך זה עדיין גבוה משל המתחרה פרטנר.

בהתייחסו לתוצאות החברה אמר עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, כי "התוצאות החזקות של הרבעון השלישי הינן המשך מגמת הצמיחה וההתייעלות בכל הפרמטרים המאפיינת את סלקום מזה שבעה רבעונים רצופים. תוצאות אלה הושגו הודות להמשך מאמצי השיווק להגדלת שימושים והחדרת מוצרים חדשים במקביל לצמצום עלויות והתייעלות בתחומים רבים.

ברבעון השלישי העמקנו את השקעתנו בשירות הלקוחות, בין היתר על ידי עיבוי מערך השירות והמכירות, וזאת כחלק מיישום אסטרטגית החברה לשיפור מתמיד של רמת השירות". עוד אמר שפירא כי "אנו שבעי רצון מקצב גידול הלקוחות ומהגידול בהכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף. בנוסף, שירותי הטלפוניה הקווית והתמסורת תורמים באופן ישיר לגידול בהכנסות ומשמשים את החברה כמנוע צמיחה נוסף, על אף שההכנסות בגינם אינן מהותיות ביחס לסך הכנסות החברה".

טל רז, מנהל הכספים הראשי של סלקום, אומר כי "השיפור ברווחיות נובע בעיקרו מהגידול הכמותי בדקות זמן אוויר בשיעור של 9% ומצמיחה בהכנסות משירותי התוכן לצד חיסכון בעלויות, אשר קוזזו בחלקם על ידי הגידול בעלויות שימור הלקוחות ועיבוי מערך השירות והמכירות. תזרים המזומנים החופשי שלנו ממשיך להיות חזק ועלה ב- 50% ברבעון השלישי השנה לעומת הרבעון המקביל. השיפור בתזרים המזומנים החופשי הוא פועל יוצא של תוצאות החברה, ומאפשר חלוקת דיבידנד של 2.63 שקל למניה ובסה"כ כ-256 מיליון שקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully