וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל הרשות לעסקים קטנים ובינוניים: "תמיכה נוספת לעסקים קטנים תסייע לעלייה במספר מקומות העבודה במשק"

טלי חרותי-סובר

8.11.2007 / 12:05

עסקים קטנים מהווים 96% מכלל העסקים בישראל ומעסיקים כ-45% מכלל המועסקים במשק - כ-1.2 מיליון עובדים



מנכ"ל הרשות לעסקים קטנים ובינוניים, דניאל מצליח, פנה הבוקר במכתב לשר האוצר ובו הוא מבקש להגדיל את הסיוע לעסקים קטנים ובינוניים בישראל.



מצליח טוען במכתבו כי העלות ביצירת מקומות עבודה באמצעות עסקים קטנים, זולה באופן משמעותי ממענקים הניתנים על ידי המדינה לעסקים גדולים ומבוססים. לכן, הגדלת התמיכה תשפר משמעותית את היכולת לייצר עסקים חדשים ומקומות עבודה נוספים. ההצעה נתמכת על ידי יו"ר ועדת הכספים של הכנסת ח"כ סטס מיסז'ניקוב, שאף הציע להגדיל את תקציבי הרשות לכ-50 מיליון שקל.



הרשות מפרסמת היום כי עלות יצירת מקום עבודה הינה 3,750 שקל. עוד עולה מהנתונים, כי הרשות לעסקים קטנים ובינוניים מסייעת לכ-20 אלף פונים בשנה ולהקמת כ-4,500 עסקים אשר מספקים כ- 13,500 מקומות עבודה חדשים בשנה.



הרשות מסייעת גם להרחבה והישרדות של כ-2,800 עסקים בשנה - פעולה אשר מייצרת כ-6,000 מקומות עבודה נוספים בשנה. כל זאת בתקציב שנתי של כ-15 מיליון שקל.



מנכ"ל הרשות מבקש במכתבו לאפשר לרשות להעמיק ולהרחיב את פעילויותיה, באמצעות הגדלת התקציבים העומדים לרשותה. הנתונים המתפרסמים בולטים במיוחד על רקע מענקים גדולים שניתנו בעבר על ידי הממשלה למפעלים גדולים, בהם עלות הסיוע ליצירת מקום עבודה עומדת על עשרות אלפי שקלים.



מנכ"ל הרשות לעסקים קטנים ובינוניים, דניאל מצליח: "עסקים קטנים מהווים 96% מכלל העסקים בישראל ומעסיקים כ-45% מכלל המועסקים במשק, כ-1.2 מיליון עובדים. קצב ההסתגלות המהיר של עסקים קטנים וההשקעה הקטנה הנדרשת בהקמתם, הופכים את העסקים הקטנים לכלי מייצב של משק מודרני וצומח. ביכולתה של הרשות ליצור מקומות עבודה חדשים בישראל, באמצעות סיוע בהקמתם והרחבתם של עסקים קטנים ובינוניים. בכך, ניתן יהיה לסייע באופן משמעותי לצמצום שיעורי האבטלה ולצמיחת המשק. עשייה חשובה זו מותנית בהגדלת תקציבים משמעותית על ידי משרד האוצר והתמ"ת".



יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ סטס מיסז'ניקוב: "הצעתי היא שלא לשנות את מעמדה של הרשות ובמהלך השנה לדון בארגון מחדש לחברה ממשלתית או רשות, בדומה למכון התקנים, ולתקצב אותו בלא פחות מ-50 מיליון שקל לשנה. החלק הארי מתקציב זה יועבר ל-25 המרכזים לטיפוח יזמות הפזורים ברחבי הארץ, אשר עושים עבודת קודש בכל הנוגע לקידום עסקים קטנים. פעילות זו מצטרפת לקרן הלוואות בערבות מדינה שהעמדנו לאחרונה עבור יזמים, המחלקת 50 אלף שקל להלוואה, ולהעברה בקריאה טרומית של הצעת חוק דמי אבטלה לעצמאי וחובת שיתוף עסקים קטנים במכרזים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully