וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורות בסיטי של לונדון: חברות הביטוח הגדולות באירופה החלו במכירת החזקות במיליארדי דולרים

דפנה מאור

23.9.2001 / 20:38

המכירה נועדה לגייס את ההון הנדרש לכסות את תשלומי תביעות הביטוח הענקיות בעקבות אירועי הטרור; ההיצעים של מניות בלו צ'יפ בלונדון עלולים לגרום להמשך המפולת באירופה

חברות ביטוח המשנה הגדולות ביותר בעולם, Munich Re ו-Swiss Re, החלו למכור החזקות בשווי מיליארדי דולרים, לפי דברי מקורות בסיטי של לונדון, כך דיווח "סאנדיי טלגרף". ההיצעים הגדולים עלולים להביא להמשך המפולת במניות חברות הביטוח באירופה, חוששים הסוחרים.

מנהלי קרנות וברוקרים אמרו ל"טלגרף" כי שתי חברות הביטוח החלו למכור מניות של חברות בלו צ'יפ הנסחרות במדד FTSE 100 בלונדון כבר ביום שישי. המכירה, של מניות כמו וודאפון וברקליס, נועדה לגייס את ההון הנדרש לכסות את תשלומי תביעות הביטוח הענקיות הצפויות להן בעקבות הפיגועים בארה"ב.

בשבוע שעבר העלו מיוניק וסוויס את הערכת נזקי התביעות שלהן ל-3.2 מיליארד דולר. מיוניק רה העלתה את הערכתה מכ-910 מיליון דולר לכ-2 מיליארד דולר לפני מס, בעקבות נזק שנגרם לבניינים הסמוכים למרכז הסחר העולמי.

סוויס רה הודיעה שתשלומיה עשויים להגיע לכ-1.25 מיליארד דולר, שהם כשני שלישים מרווחיה בשנה שעברה. מוקדם יותר העריכה החברה השווייצית את התביעות כנגדה בכ-720 מיליון דולר.

ההפסדים הכוללים שנגרמו מן ההתקפה צפויים, לדעת מומחים, לעלות על 30 מיליארד דולר, ולהיות הגבוהים ביותר אי פעם כתוצאה מאסון. המשקיעים מגלים דאגה גוברת מכך שחברות הביטוח עדיין אינן יודעות את מלוא חבותן.

מדד FTSE של בורסת לונדון נפל ב-11.9% מאז המתקפה ב-11 בספטמבר והוא נסחר עתה ברמות שרשם באפריל 1997. מדד בורסת פרנקפורט, הדקס 30, צנח בכ-20% מאז ההתקפה, בהובלת מניות חברות הביטוח, בהן אליאנץ ומיוניק רה.

המקורות של ה"טלגרף" ציינו כי מחזורי המסחר ביום שישי היו גדולים במיוחד -4.2 מיליארד מניות נסחרו במחזור הגדול ביותר מתחילת השנה. המשקיעים חוששים כי חברות ביטוח אחרות עשויות לנקוט בצעדים דומים. לפי חוקי הרשויות, אם התחייבויות של חברת ביטוח עולות על נכסיה, עליה למכור חלק מההשקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully