וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בל סאות מערימה קשיים על חתימת הסכם השותפות בין סלקום ליורוקום במיזם אופק

ערן גבאי

23.9.2001 / 20:27

גורמים בשוק מעריכים: העיכוב נועד ליצור לחץ על משרד התקשורת במטרה לזכות בהקלות לעומת המתחרה בזק; גורמים באופק: הסכם השותפות הוא עובדה

חתימת הסכם השותפות בין סלקום לקבוצת יורוקום במיזם אופק, שעבר לעיונם של בעלי המניות של סלקום, מתעכבת.

לבל סאות, המחזיקה בשליש ממניות סלקום, יש השגות לגבי סעיפים מסוימים בחוזה, והיא דורשת לשנותם בטרם תיתן את ברכתה לחתימה. בסלקום יודעים לספר כי מצב השווקים מחייב את בעלי המניות למשנה זהירות בהחלטותיהם, וזו סיבת העיכוב.

במכרז על תדרי ה-LMDS מתעניינות החברות ברק, קווי זהב, סלקום ואופק.

גורמים בשוק מעריכים כי עיכוב החתימה מצידה של סלקום נועד ליצור לחץ על משרד התקשורת, החפץ בפתיחת השוק הפנים ארצי לתחרות, כדי שזה יחליט על מתן הקלות ו/או יאפשר לאופק, שתהיה בשליטת סלקום (60%), יתרון בשוק לעומת המתחרה בזק .

קווי זהב וברק טרם קיבלו את האישור למיזוג ביניהן, ודרור שטרום, הממונה על ההגבלים העסקיים, חזר ואמר הערב כי לא יאפשר את המיזוג, אלא אם משרד התקשורת יחליט על פתיחת שוק השיחות הבינלאומיות למתחרים ללא כל חסמים.

גורמים בשוק מעריכים כי סלקום מעוניינת לנצל מצב זה, בו המיזוג בין קווי זהב לברק עשוי שלא לצאת אל הפועל, ליצירת לחץ על משרד התקשורת, במטרה שזה ילך לקראתה כחברה היחידה שעתידה להתחרות בבזק.

נזכיר כי לאחרונה דווח שבל סאות מעוניינת למכור את חלקה בסלקום. בשוק מעריכים כי לא מן הנמנע שהסכם השותפות עם יורוקום משמש כקלף מיקוח בידיה של בל סאות.

גורמים באופק לא מתייחסים ברצינות יתרה לעיכובים, וטוענים כי הסכם השותפות הוא עובדה.

סלקום ואופק יחזיקו ב-60% ו-40% באופק, בהתאמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully