וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד הבנק המרכזי של בריטניה: מוקדם מדי לפסול אפשרות של מיתון בבריטניה

דפנה מאור

23.9.2001 / 19:12

האירועים הטראגיים לא יכלו להתרחש בעיתוי גרוע יותר, אמר הנגיד סר אדוארד ג'ורג'; במהלך ראיון ל-BBC רמז כי בכוונתו להמשיך בהורדות הריבית בשבועות הבאים

נגיד הבנק המרכזי של בריטניה אמר כי "מוקדם מדי לומר" אם בריטניה תימנע ממיתון בעקבות התקפת הטרור על ארה"ב. סר אדוארד ג'ורג' אמר בראיון ל-BBC כי האירועים הטראגיים לא יכלו להתרחש בעיתוי גרוע יותר.

השפעתה המלאה של מתקפת הטרור על הכלכלה העולמית עדיין אינה ידועה, אמר ג'ורג'. במהלך הראיון רמז כי בכוונתו להמשיך בהורדות הריבית בשבועות הבאים כדי לעורר את הביקושים בשווקים. הבנק של אנגליה הוריד את הריבית ברבע אחוז ב-18 בספטמבר, יום לאחר שהבנק המרכזי של ארה"ב הוריד את הריבית בחצי אחוז בעקבות התקפת הטרור.

שער הריבית הנוכחי בבריטניה הוא 5%, לעומת 3% בארה"ב. הבנק המרכזי בבריטניה הוריד את הריבית השנה פעמיים נוספות, ברבע אחוז כל פעם. תחזיות הצמיחה של בריטניה טרם האירוע הצביעו על הימנעות ממיתון. ג'ורג' אמר כי לפי התחזיות היתה הכלכלה בתחתית המדרון לפני שיפור צפוי. עתה, עם נפילות השווקים והירידה בבטחון הצרכנים, חזרה לשרור אי וודאות.

לדברי ג'ורג', נתוני היסוד בכלכלה לא השתנו בעיקרם, ומעבר לטווח הקצר אין הוא צופה שהעולם ייקלע לשפל כלכלי רציני. ג'ורג' אמר כי הוא מקדם בברכה את חולשת הליש"ט מול היורו, מכיוון שהיא מסייעת להקל את הלחץ על מגזר היצואנים.

פגישתה הבאה של ועדת המדיניות המוניטרית של הבנק של אנגליה בנושא הריבית תתקיים ב-3 באוקטובר. עד אז, אמר ג'ורג', השפעת האירועים בארה"ב תהיה ברורה יותר והשווקים הפיננסיים יתייצבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully