וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשתיות נפט ואנרגיה וקו מוצרי דלק תובעות מפז, דלק וסונול כ-2.6 מיליון שקל

אלי דניאל

23.9.2001 / 18:42

לטענת התובעות, שלוש חברות הדלק יצרו "יש מאין" מלאי סולר לתחבורה, בגינו הן מסרבות לשלם לתובעות את חובן עבור שירותי התשתית להם זכו

החברה הממשלתית תשתיות נפט ואנרגיה (תש"ן) והחברה הבת שלה קו מוצרי דלק הגישו היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה כספית בסדר דין מקוצר על סך כ-2.6 מיליון שקל כנגד שלוש חברות למוצרי דלק - פז, דלק וסונול.

בכתב התביעה, אשר הוגש באמצעות עוה"ד משה ישראל וצבי פורר, מציינות התובעות כי הן אחראיות על הובלת הדלקים מבתי הזיקוק לנפט בחיפה למסופי הקצה, וזאת על פי ההזמנות של חברות הדלק, אשר מזמינות את השירותים מבז"ן ומשלמות לה בהתאם להזמנה. לטענת התובעות, שכרן מתקבל בעבור שירותי התשתית הכרוכים בהזרמת הדלק בקוויהן.

תש"ן וקו מוצרי דלק טוענות כי שלוש חברות הדלק חייבות להן, בגין שירותי התשתית, סך של כ-3.6 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). עוד טוענות התובעות כי שלוש חברות הדלק הנתבעות אינן מתכחשות לחוב והן אף הודיעו על כך בכתב, אך עם זאת הן החליטו לקזז מן החוב סך של כ-2.1 (לא כולל מע"מ) מיליון שקל, בטענה כי הקיזוז נעשה כנגד חוסר במלאי סולר לתחבורה בקו הדלק.

בהקשר זה טוענות התובעות כי עד לתום שנת 1998 ניהלה בז"ן את הדיווח על מלאי הדלקים הזורם בצנרת של קו מוצרי דלק. לפיכך, טוענות השתיים, בז"ן היתה אחראית על כל הדיווחים הקשורים לתנועות בקווים - כניסות לקווי הדלק, יציאות, מלאי פתיחה ומלאי סגירה.

עוד טוענות התובעות כי בראשית 1999 העבירה בז"ן את האחריות על הדיווח בקווים לקו מוצרי דלק. מלאי הקווים, כפי שדווח על ידי בז"ן, כלל, בין השאר, גם את קו אשל-אילת. לטענת התובעות, לאחר שהקווים עברו לאחריותה של קו מוצרי דלק, הן הודיעו לכל הצדדים הנוגעים בדבר כי קו אשל-אילת, אשר על פי דיווחי בז"ן הכיל למעלה מ-2,000 קו"ב סולר לתחבורה, אינו קיים במסגרת הקווים המנוהלים על ידן, וכי קו זה נמצא בבעלות חברת קו צינור אילת אשקלון, והדיווח לגביו היה באחריות חברת פי גלילות. כמו כן, התובעות טוענות כי מאז 1998 זורם בקו אשל-אילת דלק סילוני בלבד.

לאור האמור, טוענות התובעות כי מלאי הסולר לתחבורה בקו אשל-אילת, אשר היווה עילה לקיזוז, לא היה מעולם במסגרת אחריותן הדיווחית. עוד טוענות התובעות כי שלוש חברות הדלק יודעות כי בקו אשל-אילת אין יותר סולר לתחבורה, ולמרות זאת הן יצרו "יש מאין" מלאי שלא היה, ואשר בגינו הן מסרבות לשלם לתובעות את חובן עבור שירותי התשתית.

התובעות טוענות כי הן פנו לשלוש חברות הדלק בדרישה לבטל את הקיזוז ולהשיב את הסכומים שקוזזו, אולם פנייה זו לא נענתה. לפיכך, טוענות התובעות כי על שלוש חברות הדלק לשלם להן סך של כ-2.2 מיליון שקל (סכום זה כולל ריבית והצמדה), בתוספת מע"מ בסך של כ-375 אלף שקל. בקשת רשות להגן מטעם הנתבעות טרם הוגשה. (ת.א. 2319/01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully