וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר IDC: צ'ק פוינט היא חברת אבטחת המידע ברשת הרביעית בגודלה בעולם

הארץ

24.9.2001 / 8:56

חברת צ'ק פוינט הישראלית היא הרביעית בגודלה בעולם בשוק אבטחת המידע ברשת - כך קובעת חברת המחקר IDC בדו"ח מיוחד על שוק האבטחה. צ'ק פוינט מחזיקה בנתח של 8.2% מהשוק, 0.4% פחות מהחברה השלישית בגודלה, נטוורק אסושיאייטס (NAI), המחזיקה ב-8.6% מהשוק. במקום הראשון מדורגת קומפיוטר אסושיאייטס (CA), המחזיקה ב-12% מהשוק, ובמקום השני סימנטק, המחזיקה ב-9.8% משוק האבטחה העולמי.

להערכת IDC, ב-2000 צמח השוק ב-33% והגיע להיקף של כ-5.1 מיליארד דולר. שיעור הצמיחה בתחום מערכות ההגנה מסוג פיירוול, שבו מתמחה צ'ק פוינט, הסתכם ב-42%. לאחר התקפת הטרור בארה"ב החלו שירותי אבטחת המידע ברשת לקבל תשומת לב מיוחדת.

חברות רבות החוששות מגל טרור מקוון מחזקות את אמצעי אבטחת המידע שברשותן ומתעניינות ברכישת מוצרים נוספים. מנהל המחקר ב-IDC ישראל, גדעון לופז, אמר שלחוסר היציבות הכלכלית השפעה הפוכה על ספקי תוכנות האבטחה: "החברות מעוניינות לקצץ בהוצאות השוטפות, אך במקביל הן משקיעות יותר בתחומי אבטחת הנתונים".

בישראל עדיין לא החליטו הרשויות כיצד להתמודד עם שאלת ההקמה של רשות מיוחדת שתפקח על אבטחת המידע בחברות אזרחיות בעלות חשיבות קריטית, כמו חברת חשמל, מקורות, בזק, רשות הנמלים ורשות התעופה. ועדת השרים שהוקמה לצורך העניין ממליצה להקים רשות סטטוטורית שתרכז את הטיפול בנושא, אך משרד האוצר מתנגד להקמתה. בדו"ח תקופתי שפירסם השבוע מבקר המדינה, הוא מותח ביקורת על המחלוקת בין משרדי הממשלה בסוגיה זו.

להערכת חברת IDC, שוק תוכנות האבטחה ימשיך לצמוח בקצב של 23% בשנה, ויגיע ב-2005 להיקף מכירות של 14 מיליארד דולר. בתוך שוק זה ירשום מגזר אבטחת אימות, הרשאות ומינהל את הצמיחה המהירה ביותר: כ-28% בשנה, ויתפוס נתח של 67% משוק התוכנות לאבטחת מידע ברשת.

גם שוק תוכנות האבטחה שאינן פועלות ברשת יצמח בשנים הקרובות, ויגיע להיקף של 21 מיליארד דולר ב-2005, לעומת 6.7 מיליארד בIDC .2000- צופה כי צמיחה זו תובל בידי ארגונים עסקיים גדולים שיגבירו את השימוש בשירותי גישה מרוחקים למרכזי הנתונים, קוויים ואלחוטיים, שיחייבו להגביר את אמצעי ההגנה על מערכות המידע הפנים-ארגוניות.

בתחום תוכנות האנטי-וירוס קובעת IDC כי החברה המובילה את שוק התוכנות למנויים מרחוק היא מקאפי (McAfee) שבבעלות NAI. מדובר בשירותים המסופקים דרך שרתי חברת האבטחה ולא באמצעות התקנת התוכנות אצל הלקוח. מקאפי מובילה בשוק הארגוני ארבע שנים ברציפות ומחזיקה ב-%34 ממנו. בנוסף, היא מחזיקה ב-%75 משוק שירותי המנויים מרחוק.

אנליסט בכיר ב-IDC, בריאן בורק, מעריך כי שיעור צמיחת שוק תוכנות האנטי-וירוס למחשבים שולחניים יהיה 4% בלבד בשנים 2005-2000 - פחות מעשירית משיעור הגידול בשוק העסקי: 45% באותה התקופה.

בדו"ח צוין עוד כי חברת האנטי-וירוס טרנד מיקרו (Micro Trend) היא המובילה העולמית בשוק שרתי האינטרנט, עם נתח שוק של %63. מטרנד מיקרו נמסר כי IDC ערכה מחקר נוסף שבו הכריזה כי טרנד מיקרו היא החברה בעלת שיעור הצמיחה הגדול ביותר בתחומה: 51% בשנה. "טרנד מיקרו השיקה את פתרון האנטי-וירוס הראשון המיועד לשרתים ונחשבת למקצועית ביותר באספקת פתרונות הגנה לרשתות תקשורת של חברות וארגונים גדולים. אנו מצפים שטרנד מיקרו תמשיך להוביל את השוק ותראה שיעורי צמיחה משמעותים גם להבא", כתב בורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully