וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: קוריאה והונג קונג התאוששו משפל של שלוש שנים; טייוואן צנחה לרמה הנמוכה מזה 8 שנים

דפנה מאור

24.9.2001 / 8:54

מניות השבבים בקוריאה עלו למרות תחזית של ממשלת קוריאה לעיכוב ממושך בהתאוששות המגזר; בטוקיו לא היה מסחר לרגל חג

בורסות הונג קונג וקוריאה רשמו עליות היום, לאחר שבוע בו שקעו לשפל של יותר משלוש שנים. מדד האנג סנג בהונג קונג עלה ב-1.9% במחצית הראשונה של המסחר; בקוריאה עלה הקוספי ב-2.1% בעקבות מניות השבבים. אולם בטייוואן ירד מדד TWSE ב-1.6%, לאחר שנגע ברמה הנמוכה ביותר מאז 1993 במהלך המסחר.

הונג קונג וקוריאה הורידו את תחזיות הצמיחה שלהן לשנת 2001, בסימן מובהק להתפשטות המיתון העולמי גם לדרום מזרח אסיה. בנוסף הזהיר משרד המסחר של קוריאה, אחת מיצרניות המוליכים למחצה הגדולות בעולם, כי ההתאוששות בענף השבבים עלולה להידחות ל-2003 בגלל ההתקפה על ארה"ב.

למרות התחזית הקודרת לענף השבבים, נרשמו בקוריאה עליות במניות השבבים, לאחר צניחה של שבוע. מניות סמסונג אלקטרוניקס, שאיבדו 25% מאז ההתקפה על ארה"ב, התאוששו היום ב-3.9%. מניית החברה האם, הקונצרן סמסונג, עלו ב-7.8%. מניית הייניקס, יצרנית השבבים, עלתה ב-1.6%.

בהונג קונג נרשמו עליות לרוחב השוק במחצית הראשונה של המסחר. מדד ההאנג סנג, אשר איבד 14% מאז ההתקפה על ארה"ב, התאושש ב-1.9%. התיקון הטכני עשוי להיות קצר ימים, מזהירים סוחרים בשוק.

מניית האצ'יסון וומפואה, חברת אחזקות הטכנולוגיה אשר מחזיקה גם במניות פרטנר הישראלית, עלתה ב-3% לנוכח ספקולציות כי תמכור את חטיבת הנפט הקנדית שלה, האסקי אנרג'י. מניית האסקי עצמה זינקה החודש ב-20%.

בטייוואן נפל מדד TWSE ב-1.6%. במהלך המסחר נפל המדד לרמה הנמוכה מאז ינואר 1993. משרד האוצר של טייוואן החזיר לתוקפה את המגבלה היומית של 7% המותרת לנפילת מניות. מגבלה זו הוקטנה בחצי בשבוע שעבר בעקבות ההתקפה על ארה"ב, בניסיון למנוע מפולת בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully