וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וירוס נימדה פוגע במחשבים מקוונים 300 פעם ביממה

הארץ

24.9.2001 / 9:44

נימדה היא תוכנת וירוס שהתפרצה לרשת ביום שלישי שעבר וגרמה עד כה לנזקים בהיקף של 530 מיליון דולר

יובל דרור

וירוס התולעת החדש נימדה (Nimda) פוגע במחשבים בישראל המחוברים לאינטרנט 300-100 פעם ביממה - כך עולה מבדיקה שערכה בסוף השבוע חברת אבטחת המידע הישראלית eDvice על פעילות הווירוס בקרב מחשבים בישראל. להערכת החברה, הווירוס עדיין לא הגיע לשיא פעילותו בישראל.

נימדה היא תוכנת וירוס שהתפרצה לרשת ביום שלישי שעבר וגרמה עד כה לנזקים בהיקף של 530 מיליון דולר. התולעת מפיצה עצמה דרך הדואר האלקטרוני ובאמצעות שרתי אינטרנט. תוכנת הווירוס גורמת לעומס ברשתות התקשורת, לשינוי בקבצים חיוניים במערכת ההפעלה ולפרצות במנגנוני האבטחה.

ב-eDvice העריכו כי פעילות הווירוס תגיע לשיאה השבוע. בחברה, המבצעת בדיקות אבטחת מידע לחברות וארגונים, הסבירו כי בשבוע שעבר לא הספיק הווירוס להתפשט באמצעות הדואר האלקטרוני בגלל ימי החגים, שבהם לא התקיימה עבודה במשרדים.

בשלושת החודשים האחרונים התפשטו ברשת ארבע תולעי אינטרנט: קוד אדום 1, קוד אדום 2, קוד כחול ונימדה. זאת, בנוסף לתולעי דואר אלקטרוני דוגמת Sircam ו-Love Bug. חברת Computer Economics העריכה את הנזקים מתולעי קוד אדום ב-2.62 מיליארד דולר, את הנזקים מ-Sircam ביותר ממיליארד דולר, ואת הנזקים מ-Love Bug ב-8.75 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully