וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנובה בוחנת פיתוחי ביוטכנולוגיה מחלב ומוצריו

הארץ

24.9.2001 / 7:59

מדובר בתרופות ובתוספי מזון; עשויה לשתף פעולה עם מכון וולקני ו-FSG מניו זילנד

מאת אורה קורן

חברת תנובה גיבשה תוכנית מחקר ופיתוח (מו"פ) הכוללת כניסה לתחום הביוטכנולוגיה; התוכנית מצויה בשלב של בדיקת היתכנות כלכלית. במסגרת זו בוחנת תשלובת החלב של תנובה, בהנהלת עופר בלוך, כניסה לפעילות לייצור תוספי מזון ולפיתוח תרופות וטרינריות. מגעים ראשוניים מתקיימים עם מכון וולקני ועם חברת FSG מניו זילנד - כך אישר אתמול מנכ"ל תנובה, אריק רייכמן.

רייכמן אמר כי מכיוון שהתוכנית מצויה בשלב של בדיקת היתכנות כלכלית, לא ניתן לקבוע עדיין את היקף ההשקעה העתידי. לדבריו, אם יוחלט על כניסה לתחום, ההשקעה תהיה גבוהה מאוד. השקעות בפרויקטים מסוג זה נאמדות בעשרות מיליוני דולרים, ולעתים אף מגיעות למאות מיליוני דולרים.

בשנה האחרונה מפתחת תנובה פעילות מו"פ על בסיס נגזרות מוצרי חלב. הפעילות מתמקדת ביצירת תוספי מזון לבני אדם, ובפרויקטים המיועדים לפתח תרופות וטרינריות ובשלב מאוחר יותר גם תרופות לבני אדם. תנובה מנהלת מגעים לבחינת אפשרות לשיתוף פעולה עם מכון וולקני, ובאחרונה הרחיבה מגעיה עם חברת FSG מניו זילנד.

לתנובה התקשרות מוקדמת עם FSG במפעל לעיבוד מי גבינה באלון תבור, ונמצא בשלבי הרצה. הבעלות על המפעל תתחלק בין תנובה, FSG ופנהולו הקנדית (20%).

מקורבים למגעים אמרו כי הפרויקטים החדשניים בתחום המו"פ קשורים למפעל מי הגבינה. תנובה הטילה איפול על תכנון המו"פ שלה, אך המקורות אמרו כי בכוונתה להפיק מהחלב מולקולות בעלות פעילות ביוטכנולוגית. לדבריהם, מדעני תנובה זיהו בחלב חומרים היכולים להפוך למוצרים שמפעילים את מערכת החיסון, לצד חומרים שיכולים לרפא מחלות בפרות.

בנוסף תנובה מנהלת מגעים עם חברה מובילה מתחום התשתיות לביוטכנולוגיה, לבחינת אפשרות פיתוח תרופות לבני אדם על בסיס מוצרי חלב. מדובר בפיתוח פלטפורמה ממוצרי החלב, שתשמש בסיס לפיתוח תרופות מלאכותיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully