וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל בארה"ב מכין חבילת סיוע גם לענף הביטוח

סוכנויות הידיעות

24.9.2001 / 10:05

לאחר שחילצו ממצוקה את חברות התעופה האמריקאיות פונים הנשיא בוש והקונגרס להושיט עזרה לחברות הביטוח, שספגו מכה קשה בעקבות מתקפת הטרור, כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל"

לאחר שחילצו ממצוקה את חברות התעופה האמריקאיות פונים הנשיא בוש והקונגרס להושיט עזרה לחברות הביטוח, שספגו מכה קשה בעקבות מתקפת הטרור, כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל".

משרד האוצר והרשות המחוקקת עסוקים בניסוח חוק שיהפוך את הממשל הפדרלי למבטח של מוצא אחרון של כל העסקים למעשה שנפגעו ממתקפת הטרור.

בעקבות לחצים שהפעילה שדולת חברות הביטוח של הנשיא בוש, אושר המהלך, שעשוי להביא את הממשל לערוב לנזקים בסכומים של עשרות מיליארד דולרים אם תימשכנה ההתקפות. המבטחים טוענים שהחלופה עלולה להיות ביטול כיסויי ביטוח, סגירה אפשרית של חברות רבות ואנדרלמוסיה כלכלית.

נציגי חברות הביטוח גם ביקשו מהנשיא לתמוך במאמציהם לאיחוד תביעות שנויות במחלוקת שמוצאן בהתקפת הטרור, תנאי שנכלל בהצעת החוק החדשה.

לטענת מנהלי החברות, עלולות חברות הביטוח לעמוד בפני תביעות בשווי 40 מיליארד דולר, הרבה מעבר להערכות בהן נקבו בשבוע שעבר - 30 מיליארד. כך תהפוך מתקפת הטרור לנזק הביטוחי הגדול מאז ומעולם.

בפגישתם חזרו קברניטי התעשייה על טענתם שישלמו עבור הנזקים במלואם ובזמן. אך לאחר הפגישה אמר נשיא חברת הביטוח ליברטי ששוק חברות ביטוח המשנה העולמי "הבהיר שלא ישלם עבור נזקי הטרוריסטים על בסיס אוטומטי". חידוש פוליסות ביטוחי המשנה בשנה הבאה נמצא כרגע בדיונים חוזרים.

הממשלה תידרש לסוגייה בקרוב: בחוק הסיוע לענף התעופה האזרחית שהעביר הקונגרס ביום שישי הרחיבה הממשלה את כיסוי החירום לחברות התעופה, אך לתקופה של 180 יום בלבד. אם לא יצליחו החברות למצוא מקור קבוע של ביטוח מפני נזקי טרור הן יקורקעו תחת חוקי הממשלה ותנאי חכירת המטוסים שלהן.

בשבוע שעבר אישר הממשל חבילת סיוע בשווי של 15 מיליארד דולר לחברות התעופה. הסכום הראשוני אותו תבעו החברות עמד על 24 מיליארד דולר, נזקים ישירים שנגרמו להן, לטענתן, מקרקוע הטיסות לאחר המתקפה ומהארגון המחודש שייאלצו לבצע בעקבותיה.

תעשיית הביטוח היא אחת מהפעילות ביותר מבחינה פוליטית בארה"ב והיא מדורגת שישית במתן התרומות במהלך מערכת הבחירות של שנת 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully