וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

10.11.2007 / 0:16

מדד הנאסד"ק השלים ירידה של 7% בשלושה ימים. אחת הסיבות העיקריות לירידות טמונה בהמשך הדיווחים על המחיקות של הבנקים הגדולים

הבורסות בניו יורק סוגרות יום שלישי של ירידות ומאוששות את החשדות של המשקיעים בעולם כי משבר האשראי שפרץ לפני מספר חודשים ונראה היה בשבועות האחרונים כי השפעתו הסתיימה, עדיין כאן. מדד הנאסד"ק שהירידות בו התחזקו מאוד לקראת סיום המסחר איבד היום 68 נקודות (2.5%) ונסגר על רמה של 2,627 נקודות. בכך השלים המדד ירידה של כ-7% בשלושה ימים. מתחילת השנה עלה הנאסד"ק בכ-8.5%.

מדד ה-S&P 500, מדד 500 החברות הגדולות בארה"ב, סיים את יום המסחר עם ירידה של 21.2 נקודות (1.44%) ונסגר על רמה של 1453.6 נקודות. בכך השלים המדד ירידה של 4.4% בשלושת הימים האחרונים. מתחילת השנה עלה המדד בכ-2.6%. מדד הדאו ג'ונס איבד היום 225 נקודות מערכו (1.7%) ונסגר על 13,041 נקודות. בכך השלים המדד ירידה של כ-4.5% בשלושת הימים האחרונים. מתחילת השנה רשם המדד עליה של 4.5%.

מעבר למשבר האשראי שאופף את השוק בשבועות האחרונים, אחת הסיבות העיקריות לסנטימנט השלילי היום בוול סטריט טמונה בהמשך הדיווחים על המחיקות של הבנקים הגדולים. לאחר המחיקות של סיטי בנק ושל מריל לינץ', שנגמרו בהדחות המנכ"לים העומדים בראשם, דיווח היום בנק וואקוביה (WB) על הפסדים עצומים בעקבות מחיקות.

היום פורסמו בארה"ב נתוני הסחר, לפיהם גרעון המסחר דווקא הצטמצם בספטמבר לכ-56.5 מיליארד דולר לעומת 56.8 מיליארד דולר בחודש אוגוסט. השווקים בארה"ב ציפו לגרעון גבוה יותר, של מעל 58 מיליארד דולר ולכן מבחינתם דווקא מדובר במידע חיובי. עם זאת, החששות האינפלציוניים בארה"ב ממשיכים לגבור. אם אכן השוק האמריקאי יראה כי הוא הולך לקראת הגברת האינפלציה, הרי שהמשקיעים חוששים כי הדבר יוריד את הסיכויים או יעכב החלטה להורדות ריבית נוספות, דבר המעיב על הבורסה ושולח אותה למטה.

חברת וולט דיסני דיווחה אמש עם סיום המסחר על כך שרווחיה דווקא יגדלו בעקבות הכנסות גבוהות יותר מרשת ESPN. חברת התרופות מרק הודיעה כי היא צפויה לשלם סכום של 4.85 מיליארד דולר על מנת להסדיר את התלונות הקשורות לתרופת הוויוקס. דיסני איבדה 2.65% ומרק עלתה ב-2.06%.

בנק ואקוביה שהודיע הערב על הפסדים של 1.1 מיליארד דולר באוקטובר, איבד 0.9% מערך מנייתו. סיסקו נפלה בכ-3.54% למרות הד"וחות הטובים ועל רקע התבטאויות של מנכ"ל החברה על החולשה הכלכלית בארה"ב. קוואלקום נפלה ב-4.2%.

מנייתה של ענקית המשכנתאות הממשלתית פאני מיי, שהודיעה על הכפלת הפסדיה ברבעון השלישי, איבדה 1.6%.

מבין המניות הישראליות, הירידות של אלווריון התמתנו והמניה שכבר היתה בירידה של כמעט 7% נחלשה בסיום ב-4%. מניית חברת גיוון אימג'ינג איבדה כ-0.6% ומניית נייס נפלה ב-4.4%. טאואר איבדה כ-1.88% וסלקום נסגרה ללא שינוי. סרגון נפלה ב-0.7%.

מניית טבע סיימה את המסחר עם עלייה של 0.6% וסגרה במחיר של 44.93 דולר. במהלך המסחר כבר עברה החברה את השיא שלה שעומד על רמה של 45.56 דולר למניה. צ'ק פוינט התממשה היום בכ-4.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully