וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסקנות עמלות היתר טובות גם לרדיו

עדי דברת

11.11.2007 / 10:09

דו"ח דרור שטרום העלה כי רמת העמלות שמשלמות הזכייניות למשרדי הפרסום מגיעה לכדי 30% מסך תקציבי הפרסום

מועצת הרשות השנייה תקבל היום את דו"ח שטרום הסופי ותדון במסקנותיו. ל-TheMarker נודע כי ועדת הרדיו תשתתף אף היא בדיון, מתוך כוונה להחיל את מסקנות הדו"ח גם על עמלות הרדיו. שטרום בחן את רמת העמלות המשולמות בתעשיית הפרסום לאור דרישת הרשות השנייה לגלות כמה משלמות הזכייניות למשרדי הפרסום - זאת על רקע בקשת רשת, קשת וערוץ 10 לקבל הקלות בהוצאה על תוכן, בטענה כי אינן מרוויחות מספיק כסף.

בדיקת שטרום העלתה כי רמת העמלות שמשלמות הזכייניות למשרדי הפרסום מגיעה לכדי 30% מסך תקציבי הפרסום. מועצת הרשות השנייה אימצה את עקרונות הדו"ח לפני יותר מחודשיים וקבעה כי כבר בדו"חות הקרובים שיגישו זכייניות ערוץ 2 ו-10, הן יחויבו לפרט את גובה העמלות, עמלות היתר והבונוסים שהן נותנות למשרדי הפרסום. עוד אימצה הרשות השנייה את ההמלצה שלפיה, אם בתוך שנתיים לא יחול שינוי משמעותי לטובה ברמת השקיפות בקשרים המסחריים שבין זכייניות ערוץ 2 ו-10 לבין משרדי הפרסום, יש לפנות לחקיקה מלאה שתסדיר את סוגיית העמלות. המלצה נוספת שאושרה היא כי אם הגברת השקיפות לא תביא בתוך שנתיים לתחרותיות בשוק, אין להכיר לזכייניות בהוצאות העמלות כהוצאות שיחושבו לזכותן בהתדיינות הכלכלית מול הרשות השנייה.

כעת מבקשת ועדת הרדיו כי הלקחים שהוסקו לגבי הטלוויזיה יחולו גם על עמלות הפרסום ברדיו. אייל בוחבוט, יו"ר ועדת הרדיו, העומד מאחורי היוזמה, אמר כי "עמלות הפרסום ועמלות היתר קיימות גם ברדיו, ומדובר בעמלות גבוהות מאוד. כעת אנחנו לומדים את החומר מהדו"ח, וברגע שתתקבל החלטה לגבי יישומו על הטלוויזיה, נחיל את אותן מסקנות גם על הרדיו. אני לא יודע כרגע לאן יופנו אותם כספים שייחסכו בעקבות המהלך, אבל אני בטוח שיימצאו לכך אפיקים חשובים. נשמעות טענות רבות מתחנות הרדיו שאין להן כסף ליצור תוכניות איכותיות יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully