וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"75% מבתי העסק הוזילו מחירים"

עומר רבין

11.11.2007 / 15:42

לאור ירידת שער הדולר הפחיתו בתי העסק את מחיר השירותים והמוצרים בכ-5%, כך לפי נתוני איגוד לשכות המסחר. האומנם?

בזמן שהדולר ממשיך לראות את רף ה-4 שקלים מלמטה, הסוחרים ובעלי העסקים נערכים להתרגל למצב החדש - אבל לא ממהרים להוריד מחירים. התירוץ, איך לא: העלייה במחירי הנפט.

"כתוצאה מעליית מחירי הנפט, עולות משמעותית עלויות ההובלה ועלויות חומרי הגלם, ולכן הוצאות בתי העסק גדלות", מסבירים באיגוד לשכות המסחר.

על פי נתוני האיגוד, כ-75% מבתי העסק בתחומי המסחר והשירותים הפחיתו מחירים בשבועות האחרונים לאור הירידה בשער הדולר. הבדיקה הקיפה 160 עסקים בעיקר בתחומי המזון, האלקטרוניקה, הרכב ומוצרי הצריכה הביתיים והצביעה על ירידת מחירים מתונה של כ-5% בלבד.

באם תימשך השחיקה בערכו של הדולר, צופים בארגון המשך ירידת מחירים במגמה מתונה ומסבירים: "חלק מהחברות מחזיקות מלאים שנקנו כאשר ערכו של הדולר היה גבוה יותר, ובהן מטבע הדברים תהיה הורדת המחירים מתונה יותר".

"ככלל, לא חלה ירידה במחירים ללקוחות בחברות המעניקות שירותים עסקיים, או שירותי ביטחון ואבטחה", אומרים באיגוד, "לעומת חברות בתחומי הרכב והתחבורה, המזון, החשמל, התקשורת, החקלאות והטקסטיל, שבהן ניתן לראות ירידה מסוימת".

ההנחה טרם הגיעה לצרכן

עם זאת לצד ההבטחות קשה לראות יישום בשטח, ובאיגוד לשכות המסחר סירבו לחשוף את שמות בתי העסק שהצהירו על הורדת מחירים, מאחר שהתנאי להשתתפות בסקר מצד כל החברות היה האנונימיות.

לקוחות שפנו בשבועות האחרונים לסוכנויות הרכב מדווחים כי נתקלו באותן תגיות המחיר ממש, וכששאלו לגבי הנחה הקשורה לירידת המטבע האמריקאי, נענו כי ייבוא המכוניות נעשה ברוב המקרים מאירופה וכי הירידה לא חדה מספיק על מנת להצדיק התאמת מחירים.

מצב דומה ניתן לראות גם ברשתות השיווק ובחנויות הבגדים – בהם לא הוזל הייבוא בצורה משמעותית. רק התייצבות קבועה של המטבע מתחת לרף ארבעת השקלים, או ירידה משמעותית נוספת שלו תוכל, לדברי היבואנים, להצדיק הורדת מחירים על אף העלייה במחירי הדלקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully