וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום יחל בבית המשפט העליון הדיון בערעור על ביטול תוצאות המכרז לערוץ המסחרי הנוסף

הארץ

24.9.2001 / 11:50

שידורי עדן מערערת על ההחלטה להעניק את הזיכיון לאפיק רום. טי וי 3 מבקשת לפסול את אפיק רום ושידורי עדן בטענה שלא הוכיחו חוסן כלכלי כנדרש במכרז

אורי אילון

היום יחל בבית המשפט העליון הדיון המקדמי בערעורן של קבוצת שידורי עדן וקבוצת טי וי 3 בנוגע למכרז להפעלת הערוץ המסחרי הנוסף. שידורי עדן, שזכתה במכרז עם קבוצת ישראל 10, מערערת על החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה מלפני שלושה חודשים: בית המשפט החליט לשנות את תוצאות המכרז והעניק את הזיכיון להפעלת הערוץ לקבוצת אפיק רום, במקום לשידורי עדן.

השופט גדעון גינת פסק אז כי הצעתה של שידורי עדן היתה צריכה להיפסל על ידי מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, משום שהקבוצה לא התחייבה להשקיע מספיק כסף בסיקור אירועים חדשותיים. ואולם הרשות השנייה טוענת כי הדבר אינו מצדיק את פסילת הקבוצה, והיא העבירה לבית המשפט העליון התחייבות של עדן לתגבור תקציב חברת החדשות של הערוץ.

טי וי 3, שזכתה במקום הרביעי במכרז, מבקשת לפסול את הקבוצות אפיק רום ושידורי עדן בטענה שלא הוכיחו חוסן כלכלי כנדרש במכרז. לטענת טי וי 3 , קיימת אי בהירות אשר להוכחות לחוסן הכלכלי שהציגה ישראל 10.

הערוץ השלישי, שאמור להיות חלופה באיכות גבוהה לערוץ 2, היה צריך להתחיל את שידוריו באפריל השנה. בעקבות טענותיה של ישראל 10 כי נגרמים לה נזקים כלכליים בשל העיכוב בעליית הערוץ לשידור, החליטה לפני כשבועיים מועצת הרשות השנייה לאשר לה להתחיל לשדר כזכיין בודד, המשדר שבעה ימים בשבוע, החל בסוף ינואר - אם הדיונים המשפטיים לא יסתיימו עד אז. זכייניות ערוץ 2 עומדות לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה, שלדבריהן תפגע בתחרות ההוגנת בין הערוצים.

TheMarker.com משתייך לקבוצת הארץ, המחזיקה 16% בקבוצת אפיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully