וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוניליוור מספקת רק חלק ממוצריה לשופרסל

סיון קלינגבייל

11.11.2007 / 19:48

שתי החברות שוב מתנגשות: שופרסל צימצמה את שטחי המדף של יוניליוור בקטגוריות נרחבות, ויוניליוור מחרימה אותה בתגובה

חברת יוניליוור עצרה אספקת סחורה של חלק ממותגיה לסניפי שופרסל בעקבות חילוקי דעות על העלאות מחירים ותנאי סחר, כך נודע ל-TheMarker. שופרסל תבעה מיוניליוור לשפר את תנאי הסחר שלה בתמורה לאישור העלאות מחירים בסניפיה. מאחר ששתי החברות לא הגיעו להסכמה בנושא, צימצמה שופרסל את שטחי המדף של יוניליוור בקטגוריות נרחבות.

ביוניליוור לא קיבלו בברכה את הסנקציות של הרשת הגדולה בישראל וגורמים בשוק המזון אמרו ל-TheMarker כי החברה עצרה אספקה של חלק ממוצריה המובילים לרשת.

יוניליוור ושופרסל מורגלות בקרבות. במרץ 2006 הגיע משבר הסחר ביניהן למצב דומה - שופרסל הוציאה הנחיה למנהלי הסניפים לצמצם את שטחי המדף של יוניליוור והחברה בתגובה עמדה לעצור את אספקת כל מוצריה לרשת. יוניליוור משווקת ומייצרת בישראל מותגים רבים בהם קורנפלקס תלמה, מיונז תלמה, קליק, קנור, דאב, פינוק, בייגל בייגל, בלובנד, מזולה ועוד.

בשבועות האחרונים גובר המתח בין הספקים לרשתות השיווק. לסבב חתימת חוזי הסחר השנתי נוסף השנה גם הלחץ של הספקים לעדכן מחירים בגלל עליית מחיר מוצרי הגלם בעולם, אשר מתנגשת עם ההחרפה בתחרות בין רשתות השיווק על המחיר שנוצרה בעקבות השקת "מגה בעיר", תת הרשת המוזלת העירונית של הרבוע הכחול.

הסכסוך בין שופרסל לספקים עלה לטורים גבוהים עם חברת ש. שסטוביץ אשר עצרה את אספקת הפסטות במותג ברילה לרשת. ברבוע הכחול כבר כמה חודשים יש מתח עם יפאורה תבורי ומוצרי סטארקסיט נמצאים מחוץ למדף.

דובר שופרסל מסר בתגובה כי "החברה נהגה מאז ומתמיד באחריות מלאה כלפי לקוחותיה וכלפי ספקיה. לאור התייקרויות חלק מחומרי הגלם בעולם, מקיימת שופרסל בימים אלה דיונים עם ספקיה השונים על מנת להגיע עימם להבנות בעניין, ולהביא לעדכון הדרגתי של המחירים לרווחת הצרכנים ולשביעות רצון הרשת וספקיה".

מיוניליוור נמסר: "חברת יוניליוור ורשת שופרסל נמצאות בימים אלו במשא ומתן אודות עניינים מסחריים. בין הצדדים קיימים עדיין חילוקי דעות. אנו מאמינים כי חילוקי דעות אלה יבואו על פתרונם במהרה ומבקשים שלא לנהל את המשא ומתן מעל דפי העיתון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully