וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קידוחי הנפט מגיעים עד הכיס שלנו

אבי בר-אלי וזוהר בלומנקרנץ

12.11.2007 / 8:58

מחיר הזהב השחור מאמיר ופוגע בנו ישירות. הרי דלק, חשמל וגז מניעים את חיינו. כמה באמת עולה לנו ההתייקרות?

עליית מחיר הנפט ל-100 דולר לחבית תביא להתייקרות סל ההוצאות המשפחתי בכ-355 שקל בממוצע לחודש, או לתוספת הוצאות של כ-4,265 שקל בשנה - כך עולה מנתוני חברת חשב. בעוד מחירי הנפט מאמירים בהתמדה, ומתקרבים אל סף 100 דולר לחבית, ערכה חברת הייעוץ הכלכלי חשב, בניהולם של משה וסמדר קצין, תחשיב המנסה לאמוד את ההשלכות התקציביות של התייקרות מחירי הנפט ומוצריו על סל הוצאות ממוצע של משפחה בישראל.

מן התחשיב עולה כי את עיקר תוספת ההוצאות המשפחתיות לשנה תורמת התייקרות הדלק (2,190 שקל), שצפוי להתייקר ב-22.2% מתחילת 2007, ואחריה התייקרות מוצרי הצריכה תלויי הנפט (1,440 שקל) והחשמל (413 שקל) - שרק אתמול התייקר ב-4.25%, בפעם השלישית בחצי השנה האחרונה.

עוד נמצא כי להתייקרות סל ההוצאות המשפחתי תתווסף גם התייקרות הטיסות (336 שקל, בחישוב של טיסה זוגית אחת בשנה), עקב המשך העלייה במחיר הדלק הסילוני (הדס"ל): ביום רביעי תייקר חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה את מחיריהם של כרטיסי הטיסה מישראל ואליה; גם חברת התעופה סוויס שבבעלות לופטהנזה צפויה להעלות את המחירים בקרוב; אל על ייקרה החודש את המחירים באמצעות העלאת היטל הדלק.

"עקב התייקרות מחיר הדלק הסילוני בעולם אנחנו נאלצים לעדכן את היטל הדלק הנגבה בעבור הטיסות", אמר בסוף השבוע מנכ"ל לופטהנזה בישראל, עופר קיש. לופטהנזה תגבה בטיסות בין יבשתיות תוספת של 10 דולר, וסכום ההיטל יהיה 85 דולר עבור כל קטע טיסה. יצוין כי העלאת היטל הדלק הנוכחית היא השנייה של לופטהנזה השנה - לפני כחודש ייקרה החברה את ההיטל ב-5 דולר לכל קטע טיסה.

להתייקרות סל ההוצאות יתרמו גם התייקרות הנסיעה בתחבורה הציבורית (164 שקל) והתייקרות גז הבישול (20 שקל).

בסוף השבוע ננעל המסחר בנפט בעלייה קלה של 80 סנט, ל-96.29 דולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully