וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידע הוא כסף

רפאל פוגל

12.11.2007 / 8:36

AOL רכשה את הסטארט-אפ הישראלי Yedda על מנת שיעזור לה בגזרת השאלות והתשובות. העסקה מוערכת בעשרות מיליוני דולרים

AOL שוב באה לישראל כדי למצוא פתרונות טכנולוגיים שיעזרו לה להתמודד עם ענקי האינטרנט העולמיים. את התשובה שלה ל-Yahoo Answers ו-Google Answers היא מוצאת דווקא בכפר מלל. פחות משבוע לאחר רכישת הענק של קוויגו, מחליטה AOL לרכוש תמורת כמה עשרות מיליוני דולרים גם את חברת הסטארט אפ Yedda.

החברה, שמעסיקה 20 עובדים, פיתחה מנוע חיפוש סמנטי המסוגל לנתח שאלות ובקשות, ומזמין את הגולשים לפרסם שאלות לענות על תשובות שפרסמו גולשים אחרים. Yedda פיתחה אלגוריתמים שמנתחים שפה טבעית, ומתאימים בין שאלות ותשובות שהזינו גולשים ממאגר החברה לבין נושא של מאמר או כתבה המופיעה באתר תוכן חיצוני.

בנוסף, החברה מספקת גם מנגנוני דירוג שמציפים באתר התוכן את השאלות הנפוצות ואת התשובות האיכותיות ביותר הקשורות לטקסטים המתפרסמים באתר. השאלות והתשובות שמציפה החברה אל עמודי האינטרנט מגדילים בצורה משמעותית את רמת הצריכה של של תכני האינטרנט על ידי הגולשים ומאפשרים מכירה של יותר מודעות אונליין, הן בעמודי האתר הן בשטח המוקדש לשאלות ותשובות.

Yedda גייסה עד היום כ-2.5 מיליון דולר. בתחילת דרכה זכתה החברה להשקעה של כחצי מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, ובמהלך השנה האחרונה גייסה כ-2 מיליון דולר נוספים מקרן ההון סיכון ג'נסיס פרטנרס.

לאחר רכישתה תישאר Yedda עצמאית ותתפקד כחברת בת שעובדת אל מול חטיבת החיפוש, הקהילות והמסרים המיידים של AOL. החברה נוסדה בידי המנכ"ל אביחי ניסנבוים, 41, ממקימי SmarTeam שנמכרה לחברת דאסו, ה-CTO יניב גולן, 35, סמנכ"ל הפיתוח אושר פרימרמן, והיזמים דניאל ורחובסקי וערן סנדלר.

מרכז הידע הגדול בעולם

ניסנבוים אמר ל-TheMarker IT כי עם השלמת העסקה ולאחר החיבור בין כל אתרי התוכן של AOL לטכנולוגיה של Yedda, יהפכו מאה מיליון הגולשים שפוקדים מדי חודש את אתרי AOL לאחר ממרכזי הידע האישי הגדול בעולם, ולמשאב ראשון במעלה עבור גולשים המעוניינים להשתמש בידע ובניסיון של גולשים אחרים.

"ניסנבוים אמר ל-TheMarker IT כי עם השלמת העסקה ולאחר החיבור בין כל אתרי התוכן של AOL לטכנולוגיה של Yedda, יהפכו מאה מיליון הגולשים שפוקדים מדי חודש את אתרי AOL לאחר ממרכזי הידע האישי הגדול בעולם"הכלים של Yedda, שמנתחים את תכני האינטרנט ומצמידים אליהם שאלות ותשובות רלוונטיות לתוכני האונליין, יוצמדו לכל התכנים ש-AOL מפיקה ואמורים לסייע לה להגדיל את החשיפה של עמודי האינטרנט שלה. בנוסף, ייתכן שכבר בקרוב, תוכל AOL להכניס לרשת הפרסום שלה כמה עשרות מיליוני גולשים חיצונים שיעבדו בשיתוף עם הטכנולוגיה של Yedda.

"פעמים רבות, במהלך תקופת חיינו, אנחנו עושים שימוש בניסיון וההתמחות של חברים ואנשי מקצוע כמו רופאים או עורכי דין כדי לקבל תשובות לשאלות שלנו", אומר רון גרנט, COO בחברת AOL. "שילוב הטכנולוגיה הייחודית של Yedda לתוך AOL מאפשר לנו לשלב בין משאבי החיפוש הנוכחיים וקהילה שלמה של אנשים כדי לעזור למשתמשים למצוא תשובות לשאלות שלהם".

ג'ונתן סאקס, חבר דירקטוריון החברה מטעם ג'נסיס פרטנרס, אמר ל-TheMarker IT כי "Yedda בחרה בתחום חדשני ורווי תחרות ותוך זמן קצר הצליחה לעשות עבודה טובה ויעילה מול חברות ענק כדוגמת יאהו וגוגל. ב AOL אמנם לא מסכימים לפרסם את סכום הרכישה, אך אנחנו השקענו בחברה כשני מיליון דולר בלבד בתחילת השנה והתשואה שלנו מאוד מאוד יפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully