וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיין ראושר ווסלס: שיא כל הזמנים ל"הר הדולרים" האמריקאי

TheMarker.com שירות

24.9.2001 / 13:30

על רקע אי הוודאות בשווקים הפיננסיים בעקבות המתקפה על ארה"ב והמיתון העומד בפתח, נרשמה בריחה של 5.3 מיליארד דולר מהקרנות המנייתיות לשפל שנתי

צבירה חיובית עצומה נרשמה בקרנות הכסף (פקדונות) בשבוע שהסתיים ב-19 בספטמבר. הציבור האמריקאי הזרים סכומי שיא והקפיץ את היקפי קרנות הכסף לשיא היסטורי של 2.18 טריליון דולר. לעומת זאת, על רקע אי הוודאות בשווקים הפיננסיים בעקבות המתקפה על ארה"ב והמיתון העומד בפתח, נרשמה בריחה של 5.3 מיליארד דולר מקרנות המניות באותו שבוע.

מניתוח הפעילות והמגמות בשוק קרנות הנאמנות האמריקאיות אשר נערך ע"י מחלקות המחקר של בנק ההשקעות תמיר פישמן ושות' ושותפו האמריקאי RBC-Dain Rauscher Wessels, בעקבות האירועים האחרונים בארצות הברית, עולות המגמות הבאות:

1. בקרנות הכסף (money markets), היו צבירות שיא חיובית של 66.4 מיליארד דולר, בשבוע שהסתיים ביום ד', ה-19 בספטמבר. ההפקדות הללו הביאו את קרנות הכסף להיקף שיא של כל הזמנים - 2.18 טריליון דולר. חלק גדול מעלייה זו נובע ממשקיעים ה"מחפשים מחסה" בסערה העוברת על שוקי ההון, אך חלק גדול נובע גם ממשקיעים מוסדיים הצופים את המשך הורדת הריבית על ידי הפד, ומעוניינים לקבע המשך תשואות על פי הריבית הנוכחית.

2. קרנות המניות ספגו פדיונות של 5.3 מיליארד דולר בשבוע החולף, והגיעו לרמתן הנמוכה ביותר בשנה הנוכחית - 2.6 טריליון דולר. חשוב לציין כי משקיעים מושכים כספים מקרנות אלו כבר כמה שבועות, עוד לפני התקפת הטרור על ארה"ב שבעקבותיה נסגרו שוקי המניות.

3. קרנות הטכנולוגיה ספגו פדיונות של 397 מיליון דולר בשבוע החולף. שבוע זה מסמן כמעט 3 חודשים רצופים של פדיונות בקרנות הטכנולוגיה, המסתכמים בהיקף של כ-4 מיליארד דולר. הפדיונות הללו מובילים את קרנות הטכנולוגיה להיקפן הנמוך ביותר מזה שנתיים - 56.9 מיליארד דולר.

4. קרנות האנרגיה במצב טוב יותר משאר השוק, עם פדיונות נמוכים יותר, בסך 42 מיליון דולר בשבוע החולף. הפדיונות הללו ממשיכים את הירידה בהיקף קרנות האנרגיה שהחלה ביולי, לאחר תקופה של צבירות.

5. קרנות מנייתיות בסקטורים נוספים, כגון-Small cap, אגרסיוויות, אינטרנט, הלתקייר ומוסדות פיננסיים, ספגו אף הן פדיונות במהלך השבוע החולף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully