וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שמע על ניידות המספרים?

בר חיון

12.11.2007 / 11:27

מסקר המועצה הישראלית לצרכנות עולה כי רוב צרכני הסלולר לא שמעו על הרפורמה ועבור 53% מהלקוחות היא אינה רלוונטית

רפורמת ניידות המספרים אמורה לחולל שינוי דרמטי ולהגביר את התחרות בין חברות הסלולר, אבל לא בטוח שתצליח לעשות זאת. מסקר שערכה המועצה הישראלית לצרכנות עולה כי כ-53% מלקוחות הסלולר כבר מחוייבים בהתקשרות לחברת הסלולר שלהם, מה שיהפוך את הרפורמה לבלתי רלוונטית עבורם. עוד מצא הסקר שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה כי חלק נכבד מכלל הצרכנים אף אינו מודע למשמעות הרפורמה שעתידה לחול ב-1 בדצמבר ותאפשר למנויי הסלולר לעבור לחברה מתחרה מבלי לאבד את מספר המנוי שלהם.

רפורמת ניידות המספרים שיזם משרד התקשורת נועדה להקל על מעבר המנויים בין חברה לחברה ובכך להגביר את התחרות בין המפעילות. כשבועיים וחצי לפני תחילת הרפורמה, נראה כי רוב המנויים (53%) יצטרכו לשלם סכומים המגיעים לאלפי שקלים תמורת הזכות לסיים את ההתקשרות לפני הזמן שנקבע בהסכם ההתקשרות שלהם.

סביר כי תשלומים אלה יפגעו ביכולתם לעבור לחברה אחרת, בעיקר לאור נתון מהסקר המורה כי 92% מכלל לקוחות הסלולר אינם מוכנים לשלם מעל 500 שקל עבור המעבר לחברה אחרת, ולמעלה ממחצית (51%) אינם מוכנים לשלם שום סכום.

אך האפקטיביות של ניידות המספרים נפגעת גם בשל חוסר מודעותם של מנויי הסלולר באשר לקיומה ומשמעותה של הרפורמה. מהסקר עולה כי מתוך כלל לקוחות הסלולר, הרוב (60.2%) לא שמעו על רפורמת ניידות המספרים או שאינם יודעים את משמעותה (19.5%).

19% בלבד ממנויי הסלולר ידעו לומר שמדובר באפשרות לעבור עם מספר הטלפון שלהם לחברה אחרת. לאחר שהוסבר לנשאלים בסקר מה בדיוק מאפשרת להם הרפורמה, כ-58% מהם היו משוכנעים שהמעבר לא יהיה כרוך בתשלום כלשהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully