וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפטו של קובי אלכסנדר נדחה בשביעית

אפרת נוימן

12.11.2007 / 14:23

עורך הדין של אלכסנדר צופה שהדיון בבית המשפט העליון בנמיביה לא יתרחש לפני סוף 2008

בית משפט השלום בנמיביה דחה היום פעם נוספת את תחילת הדיון בבקשת הסגרתו של איש העסקים הישראלי קובי אלכסנדר לידי ממשלת ארה"ב, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

הסיבה לעיכובים הוא ההתנגדות של אלכסנדר למינוי של פטרוס אונגו מלשבת בבקשת ההסגרה. אונגו, ראש מערכת בתי משפט השלום במשרד המשפטים הנמיבי, מונה לשבת בדין על ידי שר המשפטים במדינה. אלכסנדר טוען כי המינוי מפר את עקרון הפרדת הרשויות בנמיביה. הוא ביקש למנות מחדש את שופט השלום אוטג'ה אוניבי, שאישר את שחרורו בערבות באוקטובר שעבר. כעת ציין בית משפט השלום כי הוא יאפשר להשמיע את ההתנגדות למינוי של אונגו קודם בבית המשפט העליון.

ברויטרס מדווחים כי "לבוש בחליפה שחורה וחולצה אפורה, וכשלצידו אשתו חנה, התבשר אלכסנדר שהתיק יידחה ל-28 בפברואר". עם זאת, עורך הדין של אלכסנדר אמר לרויטרס כי הרשם עידכן אותו שבית המשפט העליון כנראה לא יוכל לדון בתיק לפני מרץ כשהוא אינו מצפה שהדיון יתרחש לפני סוף 2008. "מדובר בעניין מסובך עם השלכות חוקתיות חמורות למערכת המשפט בנמיביה שאינו יכול להינתן תוך יום" הוא אמר לרויטרס.

אלכסנדר (55), לשעבר מייסד ומנכ"ל חברת קומברס טכנולוג'י, חשוד בהונאה חשבונאית הקשורה בתארוך מחדש (בקדייטינג) של אופציות, והלבנת כספים. הוא נמלט מארה"ב באמצע 2006 זמן קצר לפני שהוגש כנגדו כתב אישום פלילי הכולל 35 סעיפים, אולם נעצר כחודשיים לאחר מכן בנמיביה, בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוציא כנגדו האינטרפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully