וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרפה בירידת השקעות הזרים בישראל: מימשו באוגוסט נכסים בסך 313 מיליון דולר

ליאור כגן

24.9.2001 / 14:45

זרם יציאת ההון מהארץ גדל והסתכם בכמיליארד ד' מתחילת השנה; השקעות הזרים בינואר-אוגוסט הסתכמו בכ-3.5 מיליארד ד' בלבד לעומת 11.1 מיליארד ד' ב-2000

המצב הבטחוני בארץ, הנפילות בשוקי העולם וההאטה בפעילות הגלובלית, ממשיכים לגרום למשקיעים הזרים לממש השקעותיהם בארץ. לאחר תקופה ארוכה של צניחה בהשקעות הזרים בישראל, בחודש אוגוסט נרשם לראשונה מימוש נטו של 313 מיליון דולר בהשקעותיהם בארץ.

עיקר המימושים היה בעיקר בפירעון אשראי ישיר בסכום של 157 מיליון שקל, בפירעון אג"ח ממשלתי בסכום של 105 מיליון דולר, ומשיכות מפקדונות במט"ח בסכום של 88 מיליון דולר, במיוחד על ידי בנקים זרים.

השקעות הזרים בישראל בשמונת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו כ-3.5 מיליארד דולר, לעומת 11.2 מיליארד דולר בכל שנת 2000, ו-9 מיליארד דולר ב-1999. בחודש אוגוסט מימשו המשקיעים הזרים מניות בבורסה בת"א בהיקף של 53 מיליון דולר. מתחילת השנה הסתכמו השקעות תושבי החוץ במניות בת"א ב-57 מיליון דולר בלבד, בהשוואה להשקעה של 2.7 מיליארד דולר אשתקד.

השקעות תושבי ישראל בחו"ל הסתכמו בחודש אוגוסט ב-219 מיליון דולר, ובשמונת החודשים הראשונים של השנה ב-4.5 מיליארד דולר, בהשוואה ל-9.7 מיליארד דולר אשתקד.

סיכום תנועות ההון מצביע על מגמה של יצוא הון גובר שהסתכם בחודש אוגוסט ב-532 מיליון דולר. בשמונת החודשים הראשונים של השנה הסתכם יצוא ההון נטו בכמיליארד דולר, לעומת יבוא הון של כ-1.4 מיליארד דולר בשנת 2000. יש לציין, כי יצוא ההון הוא בין הגורמים לגידול בביקושים לדולר ולפיחות בשער השקל.

מבנק ישראל נמסר, כי בחודש אוגוסט נמשכו רכישות המט"ח נטו של תושבי חוץ והן הסתכמו בכ-500 מיליון שקל, בדומה לחודש הקודם. בחודשים האחרונים התגברה הרכישה של דולרים של תושבי חוץ באמצעות עסקות עתידיות והיא הסתכמה ב-1.7 מיליארד דולר מאז אוקטובר 2000, מתוך זה כמיליארד דולר בחודשים יולי-אוגוסט. מנגד, הסקטור העסקי הלא בנקאי ממשיך להוות גורם ממתן בשוק המט"ח - בחודש אוגוסט מכר (נטו) מגזר זה דולרים בהיקף של כ-500 מיליון דולר.

מבנק ישראל נמסר, כי על פי דיווחי הגופים המוסדיים, בחודשים יוני-ספטמבר נרשמו הפקדות של כ-500 מיליון דולר בקרנות המתמחות במט"ח. מהבנק נמסר, כי כשליש מהכספים שזרם לקרנות הנאמנות הופנה להשקעה באג"ח מסוג גלבוע, והיתר הופנה לנכסים שקליים. כמו כן הקרנות רכשו אופציות להגנה מפני פיחות. בבנק ישראל מייחסים בשעה זו משמעות מוגבלת להפקדות בקרנות המט"חיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully