וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבהלה לעיר הגדולה

עירית רוזנבלום

13.11.2007 / 8:04

התיירות בניו יורק התאוששה והיא שוב מבוקשת מתמיד. כמעט בלתי אפשרי למצוא טיסה והמלונות דורשים סכומי עתק. מתי יירדו המחירים?

מים רבים זרמו בנהר ההדסון מאז הימים שלאחר הפיגוע במגדלי התאומים - שבהם אפשר היה להשיג חדר במלון ולדורף אסטוריה בניו יורק ב-250 דולר ללילה. אם תרצו ללון שם כיום - תידרשו לשלם לא פחות מ-1,560 דולר ללילה.

ייאמר מיד - אפשר למצוא חדרים בניו יורק בדצמבר, זאת רק שאלה של מחיר. התיירות בניו יורק התאוששה בצורה מרשימה מאז הפיגוע ההוא. מחירי המלונות מרקיעים שחקים, ולא נראה שהם יירדו בזמן הקרוב, פרט לתקופה הקצרה שסביב חג המולד.

"מצבת חדרי המלון בניו יורק פשוט לא מספיקה לכל התיירים שמגיעים לעיר", אומר מארק פלדמן, מנכ"ל סוכנות הנסיעות הירושלמית הגדולה ציון טורס, "לא נבנים די מלונות חדשים ומלונות רבים הופכים לבתי דירות".

לפי נתוני סוכנות שיווק התיירות של ניו יורק, NYC & Company, בספטמבר 2007 היו בניו יורק 72,250 חדרי מלון. החדרים האלה אמורים לאכלס את המספר האדיר של תיירים שמבקרים כל שנה בעיר - ב-2006, מספר התיירים הכולל שהגיעו לעיר מארה"ב ומהעולם היה 43.6 מיליון - לעומת 36.2 מיליון ב-2000 ו-35.2 מיליון ב-2001.

"ענף התיירות הוא הברומטר של מצב הרוח העולמי והלאומי", מסבירה אתי שמחי, מנהלת פרסום ורכש תיירותי בדיזנהויז-יוניתורס, "בתקופות רגיעה וצמיחה כלכלית נהנה הענף מפריחה, מה שמשפיע באופן ישיר גם על מחירי בתי המלון בניו יורק, כמו גם במדינות אחרות על פני הגלובוס".

עפר חודורוב, מנכ"ל חברת בי.טי.סי לנסיעות עסקיות, מסביר שניו יורק הפכה למוקד משיכה לא רק לישראלים, אלא לתיירים ממדינות רבות: "כשהיורו כה גבוה והדולר כה נמוך, ניו יורק מלאה באירופאים, יפאנים וסינים שמעדיפים אותה על פני אירופה היקרה", הוא מסביר.

בנוסף, מלונות שנסגרו בשנים האחרונות צימצמו את מספר החדרים הזמינים בעיר ב-1,500-2,000, בהם מלון דרייק (סוויס הוטל), שהיה חביב על הישראלים והיו בו כ-650 חדרים; הפלאזה שנרכש על ידי יצחק תשובה, וכשיחזור לתפקד כמלון יהיו בו 600 במקום 800 חדרים; וכן מלונות קטנים של 40-50 חדרים שהפכו לבתי מגורים כחלק מפריחת הנדל"ן בעיר.

למה למכור בזול, כשאפשר ביוקר?

חודורוב נמצא בימים אלה בניו יורק כדי לחתום על הסכמים עם מלונות ל-2008. בשיחה מניו יורק הוא אומר: "כשהמלונות היקרים מעלים את המחירים, גם מלונות של שני כוכבים מרשים לעצמם לבקש 250-300 דולר ללילה. המלונאים שאיתם אני נפגש אומרים לי - 'למה לנו למכור בזול, אם אנחנו יכולים למכור ביוקר?'"

בעקבות הביקושים הערים, אפילו מלון כפנסילבניה, החביב על ישראלים, שלו שני כוכבים בלבד על פי הדירוג האמריקאי, גובה בנובמבר כ-300 דולר ללילה לחדר. למעשה, רוב המלונות במנהטן שמדורגים כארבעה כוכבים גובים כיום יותר מ-300 דולר ללילה. שלא לדבר על מלונות כמו הריץ קרלטון המפואר, שהלינה בו בהזמנה דרך ציון טורס עולה 1,096 דולר ללילה.

רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של איסתא, מצביע על דוגמאות נוספות למחירי מלונות בעיר הגדולה: לילה במלון בדפורד באמצע דצמבר יעלה 230 דולר; לילה במלון הולידי אין מידטאון - 350 דולר; ולילה בהילטון - 508 דולר.

מלונות פופולריים נוספים בקרב ישראלים בניו יורק: פראמונט, מלון שלושה כוכבים הממוקם בכיכר טיימס, שמחיר לילה בו במחצית השנייה של דצמבר הוא 225 דולר. מלון אדיסון, שלו שלושה כוכבים וגם הוא ממוקם בכיכר טיימס, יעלה בדצמבר 250 דולר ללילה.

המחירים גבוהים ב-50% לעומת 2002

בקרב אנשי ענף התיירות יש הסכמה שההתאוששות של ניו יורק מפיגועי התאומים מדהימה. ייתכן שאחת הסיבות לכך, היא שהתיירים התרגלו בשנים האלה למחירים נמוכים יחסית, שתרמו לפופולרית של העיר. לדברי אריאל אטיאס מנכ"ל וואלה! טורס, מחירי המלונות בניו יורק בחורף 2002 היו נמוכים בכ-50% לעומת חורף 2007. "העיר היתה אז בשפל תיירותי לאחר אסון התאומים ועשתה מאמץ להחזיר לעצמה את התיירים הרבים שפקדו אותה לפניו".

מאז, כבר התרגלו התיירים שעלות השהות בעיר נמוכה יחסית, ולכן המחירים כעת נדמים מוגזמים. אטיאס מצביע למשל על מלון הילטון ניו יורק שהציע בדצמבר 2002 לילה ב-240 דולר לחדר, לעומת תעריף של כ-510 דולר כיום (עד לאמצע דצמבר). דוגמה נוספת: מלון מילניום ברודווי, הפופולרי בקרב אנשי עסקים ישראלים, הוא מלון חמישה כוכבים הממוקם ליד מרכז רוקפלר - מחיר חדר בו ללילה במחצית השנייה של דצמבר השנה הוא 490 דולר, לעומת זאת, בתקופה המקבילה ב-2002 הוא הציע לינה ב-260 דולר בלבד ללילה.

יהודה זפרני, משנה למנכ"ל אופיר טורס, טוען כי בחלק מהמקרים פערי המחיר מאמירים עד ל-100%: מלון מדרגת תיירות בניו יורק שחדר ללילה בו עלה לפני ארבע שנים כ-100 דולר, עולה כיום 200 דולר ויותר, ומלון מדרגה ראשונה שעלה כ-150-200 דולר ללילה, עולה כיום בין 300 דולר ל-450 דולר.

הזמינו עכשיו למחצית השנייה של דצמבר

מי שרוצה בכל זאת ללון בעיר במחירי 2002, יוכל ליהנות ממחירים מוזלים משמעותית החל מאמצע דצמבר. זאת מכיוון שהאמריקאים מעדיפים לחגוג את חג המולד בחיק המשפחה, מה שמותיר את בתי המלון בתפוסה נמוכה יחסית.

בתקופה זו אפשר יהיה, לדוגמה, למצוא חדר במלון הילטון ניו יורק ב-350 דולר ללילה במקום בכ-510 דולר. ככלל, אפשר יהיה להשיג לתקופה זו חדרים במחירים של החל מ-220 דולר, בהתאם לדירוג המלון ומיקומו. בהמשך, לקראת ראש השנה האזרחית, חלה בדרך כלל עלייה של 50-100 דולר לחדר.

איריס כהן, מנהלת השיווק של קבוצת סיגנל טורס המתמחה בתיירות עסקית, מציינת כי ניתן עדיין להשיג טיסות ובתי מלון המתאימים לאנשי עסקים בניו יורק לחודש דצמבר. לחברות תיירות כמו סיגנל טורס, המחזיקות חברה-בת סיטונאית (כרמל שרותי תיירות), יש אפשרות לשריין מכסת חדרים מראש.

עם זאת, לדבריה, מומלץ לבצע הזמנה מוקדם ככל האפשר ולא לחכות לרגע האחרון, בעיקר מכיוון שניתן ממילא לבצע ביטול עד יום-יומיים לפני מועד הכניסה לחדר. כדאי לזכור שבסוף דצמבר, בתקופת חג המולד וראש השנה האזרחית, לא קיימת פעילות עסקית בחו"ל, ולכן מספר החבילות העסקיות פוחת בהתאם, עד לתחילת ינואר.

דודו מחלב, סמנכ"ל השיווק של הדקה ה-90, אומר כי מי שבכל זאת רוצה לבלות כמה לילות בניו יורק יכול להתנחם בכך ששער הדולר נמוך בכ-20%-25% מאשר לפני שנתיים, ושהתחבורה הציבורית, הקניות והאוכל זולים בהשוואה לשנים קודמות.

בנוסף, גם מלון בלונדון לא יעלה לכם פחות מ-200 דולר ללילה: הילטון שלושה כוכבים בניו יורק עולה 280 דולר ללא ארוחת בוקר, לעומת הילטון בסוהו בלונדון שעולה 120 פאונד (240 דולר) כולל ארוחת בוקר לזוג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

כרטיסי טיסה? נסו בחבילות

אבל הקשיים לא נגמרים כשמוצאים חדר במלון. מי שחלם על חופשה חורפית בניו יורק עלול להתאכזב ולגלות כי לא נותרו לו כרטיסי טיסה. כפי שפורסם בתחילת השבוע ב-TheMarker כמעט לא נותרו מקומות בטיסות לניו יורק. בתקופה שעד חנוכה, וגם בין חנוכה לפסח, התפוסה מלאה או כמעט מלאה הן באל על והן בחברות האמריקאיות והאירופיות הפועלות בישראל.

עפר חודורב אומר שהמדד הטוב ביותר למצוקת המושבים במטוסים לניו יורק הוא העובדה שנוסעים מתמידים אינם יכולים לממש את הנקודות שלהם מחוסר מקום. חודורוב מציין שמספר אנשי העסקים שטסים לארה"ב עלה בשנה האחרונה בכ-20 אלף. "מכיוון שלא נוסף מספר דומה של מושבים במטוסים", הוא אומר, "יש לחץ על הטיסות. מצד אחד, לא ניתן להשיג כרטיסים זולים, ומצד שני - אפילו מחלקות העסקים מלאות, ואנשי עסקים הרגילים לטוס בהן, מוצאים את עצמם טסים באקונומי בלית ברירה".

עם זאת, סוכני הנסיעות שרכשו מראש חבילות לחנוכה מציעים אותן גם כעת במחירים סבירים. לדברי דודו מחלב, הטיסות בנובמבר-דצמבר מלאות גם בזכות המבצעים המשותפים של חברות התעופה עם חברות כרטיסי האשראי. במבצע של לאומי קארד, למשל, נמכרו יותר מ-1,400 כרטיסים של אל על ב-699 דולר. מבצעים דומים היו בחברות כרטיסי אשראי אחרות. בנוסף, בתחילת השבוע יצאה אל על במבצע מכירת כרטיסים ב-699 דולר ליוצאים ב-10-31 בדצמבר (אחרי חנוכה) המעוניינים בשהייה ארוכה (חזרה מ-21 בינואר) והחל מ-879 דולר למעוניינים בגמישות בחזרה, עם שהייה קצרה יותר. יציאות בטיסות ובתאריכים נבחרים בין 10 עד 31 בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully