וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי ורטהיים ביטל את התפטרותו מתפקיד יו"ר בנק המזרחי

שלומי גולובינסקי

24.9.2001 / 17:40

ורטהיים הודיע על התפטרותו בחודש מארס האחרון, עם מסירת הדו"חות הכספיים של הבנק לשנת 2000

אבי ורטהיים, יו"ר דירקטריון בנק מזרחי , משך היום את הודעת ההתפטרות שלו מתפקידו. ורטהיים הודיע בחודש מארס האחרון על פרישתו מתפקיד היו"ר, עם פרסום הדו"חות הכספיים של הבנק לשנת 2000. מאוחר יותר הודיע ורטהיים כי הוא דוחה את פרישתו ב-3 חודשים. ההערכות הן כי הדחייה היא משום שעדיין לא נמצא יורש שיהיה מקובל הן על משפחת עופר והן על משפחת ורטהיים, בעלות השליטה בבנק.

מכל מקום, היום הודיעה משפחת ורטהיים כי יורשי אברהם פיינברג הגיעו להסכמה עם מוזי ורטהיים על מתן אופציה לחברה בבעלות מלאה של ורטהיים לרכוש את כל המניות של היורשים בבנק המזרחי (12.68%), ששווי השוק שלהם מסתכם בכ-70 מיליון דולר. מחיר המימוש של האופציה, במידה שהיתה ממומשת היום, עומד על 12.23 שקלים, גבוה ממחיר השוק בכ-10%.

שני הצדדים בעסקה הגיעו להסכמה כי לפני מועד מימוש האופציה הם ינהלו מו"מ עם צד שלישי בניסיון למכור לו את המניות במחיר מוסכם גבוה יותר מזה שהתחייב ורטהיים לשלם בעבור המניות, סכום המסתכם בכ-100 מיליון דולר, גבוה ממחיר השוק בכ-43%.

האופציה תקפה לעוד 3 חודשים. במידה שורטהיים יחליט שלא לממשה יהיו רשאים יורשי פיינברג לחייב את החברה שבבעלותו של ורטהיים לרכוש את המניות. העסקה צפויה להיות מושלמת בעוד כחצי שנה לכל היותר.

בכך יגדל חלקה של משפחת ורטהיים בבנק המזרחי לכ-25% ממניות הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully