וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפירסט יוניון מורידים התחזיות לצ'ק פוינט ל-2001-2002; צופים התאוששות רק ברבעון הבא

נטע יעקבי

24.9.2001 / 18:03

בהתבסס על בחינת ערוצי המכירות של החברה; קבוצת הדגימה הכילה ספקים מאסיה, אירופה וצפון אמריקה ומהווה כ-20% מההכנסות; HSBC: לאור צניחת המחירים וולואציית החברה מושכת במיוחד

לאחר שלפני שבוע הוריד בית ההשקעות דויטשה בנק את תחזיותיו למניית צ'ק פוינט , מצטרף אליו היום בית ההשקעות פירסט יוניון. בדויטשה בנק הורידו את התחזיות לאחר שקבעו כי ההאטה הכללית היא הגורם לירידה הצפויה במכירות, בפירסט יוניון התייחסו מעבר לכך לערוצי המכירות ? כפרמטר לבחינת ביצועי החברה ברבעון השלישי.

הבדיקה שערכו האנליסטים כריסטופר רס ומרקוס כהן נועדה לאמוד את פעילות המכירות הרבעון ואת הביקושים במגזרים שונים, והקיפה ספקים מאירופה, אסיה וצפון אמריקה. קבוצת הדגימה מהווה כ-20% מההכנסות המוערכות של צ'ק פוינט.

מהבדיקה עולה, כי סך המכירות של צ'ק פוינט יצטמצמו הרבעון בכ-12%-13%, לעומת הרבעון השני של 2001, והאנליסטים צימצמו את תחזית ההכנסות שלהם בהתאם, מ-135 ל-124 מיליון דולר ורווח למניה של 27 סנט, לעומת תחזית קודמת של 31 סנט ברבעון השלישי.

השוק הגרמני - היחיד המצביע על צמיחה ברבעון השלישי

מבחינה גיאוגרפית, השוק האמריקאי, אשר אחראי ל-47% מהכנסות החברה, צפוי להצטמצם לעומת הרבעון השני. גם שיחות עם ספקים מהשוק האירופי, האחראי על 36% מההכנסות, הצביעו על חוסר צמיחה מהרבעון השני, או על צמיחה קלה בלבד בהכנסות. יוצא דופן אחד הוא השוק הגרמני, אשר ממשיך להוות נקודת חוזק עבור צ'ק פוינט, כאשר כל הספקים במדינה זו הצביעו על גידול במכירות מהרבעון השני.

כפי שמסתמן, הרבעון השלישי צפוי להמשיך את מגמת ההידלדלות במכירות, אך בבית ההשקעות מעריכים כי הרבעון הרביעי יהווה את נקודת המפנה ויצביע כבר על צמיחה בהכנסות. בהקשר זה הם צופים כי מוצרי הדור הבא (NG) יהוו את מנוע הצמיחה, יחד עם התאוששות בביקושים. במהלך הרבעון השלישי לא הצליחו מוצרי הדור הבא לתרום להכנסות, מכיוון שלקוחות רבים העדיפו לתחזק את המערכות הקיימות ולא לקנות מוצרים חדשים. עם השיפור המקווה בביקושים, וגם עלייה בהערכת הביטחון לאחר התקפת הטרור בניו יורק, צפויה עליה במכירות מוצרים אלו.

צ'ק פוינט אינה מאבדת נתח שוק אך מתמודדת עם תחרות מתגברת

מעבר לערוצי המכירות, בבית ההשקעות הדגישו כי ההאטה בהחלט מכבידה על תוצאותיה הכספיות של צ'ק פוינט, אך אין לטעות בה ולחשוב שצ'ק פוינט מאבדת נתח שוק. להערכתם צ'ק פוינט מתמודדת יפה עם הורדת המחירים האגרסיווית מצד סיסקו ונטסקרין, על ידי השוואת המחירים לרמותיהם של המתחרות ומתן הנחות על מוצרים שונים.

למרות ההאטה, הסיבה שבעטיה מורידים בבית ההשקעות את התחזיות היא הירידה ברמת המכירות כפי שהצטיירה מסקירת ערוצי המכירות הגיאוגרפיים. מעבר להורדת התחזיות לרבעון השלישי, התחזית המעודכנת לרבעון הרביעי צופה הכנסות של 130 מיליון דולר ורווח למניה של 28 סנט. לשנת 2002 הם צופים ירידה של 13% בהכנסות, ל-613 מיליון דולר ורווח למניה של 1.32 דולרים.

להערכתם, המחיר הנוכחי של המניה, 24 דול, הוא זול מאד ומשקף בתוכו כבר את הסיכונים האפשריים. הם מעניקים למניה מחיר יעד של 40 דולר וחוזרים על המלצת "קנייה".

HSBC ? מחיר המניה צנח לוולואציה אטרקטיווית

גם בבית ההשקעות HSBC מורידים את התחזיות בשל ההאטה המתגברת בשווקים, וקובעים כי הוולאוציה הנוכחית של החברה נפגעה גם כתוצאה מסיכון גבוה יותר. עם זאת, הם רואים נקודת אור עבור החברה בפיגועי התופת: הכרזתו של הנשיא בוש על הקמת משרד עבור אבטחת מחשבים, לאור התגברות החשש מטרור דרך רשתות המחשבים, מבטיח כי נושא אבטחת האינטרנט נותר בעדיפות גבוהה.

הירידות החדות שסבלה מניית החברה, ובמיוחד בשבוע האחרון, הביאו אותה לוולואציה מושכת במיוחד, אומרים בבית ההשקעות, במיוחד עבור משקיעים בעלי אופק השקעה ארוך טווח, וממליצים על "קנייה" למניה.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully