וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילבן שלום אישר את ההחלטה כי זרים שישקיעו בחברות טכנולוגיה ישראליות ייהנו מפטור מלא ממס

צורי דאר

24.9.2001 / 13:25

ההחלטה נכנסה לתוקפה היום ותהיה בתוקף עד ה-1 בינואר 2004; ההחלטה התקבלה לנוכח המשבר הקשה הפוקד את השווקים בעולם, המקשה על סטארט אפ ישראליים לגייס הון

בעקבות המשבר בשוקי הטכנולוגיה והפיננסים בעולם החליט שר האוצר, סילבן שלום, כי זרים שישקיעו בחברות טכנולוגיה ישראליות ייהנו מפטור מלא ממס, בתוקף עד ה-1 בינואר 2004.

נציב מס הכנסה, יוני קפלן, מבהיר כי ההחלטה לא תאפשר להפוך חברות הון סיכון ישראליות למקלטי מס, מאחר שכמו בעבר, יבצע אגף מס הכנסה תהליך של פרה-רולינג לגבי כל החלטה של משקיעים.

החלטת שר האוצר נכנסת לתוקף היום. סילבן שלום אומר כי ההחלטה התקבלה לנוכח המשבר הקשה הפוקד את השווקים בעולם אשר מקשה על חברות סטארט אפ ישראליות לגייס הון, שהוא תנאי מוקדם לפעילותן. שלום אמר כי הוא מקווה שההחלטה תאפשר הזרמת הון מחו"ל לקרנות הון סיכון מקומיות.

יגאל ארליך, מנהל קרן יוזמה ויו"ר IVA: "זהו צעד חשוב שמכיר בקשיים של תעשיית הון הסיכון בארץ. אני הייתי שמח אם זה היה קורה שנה אחת קודם, אבל אף פעם לא מאוחר. ברור לכולם שכיום ישנה תחרות גוברת על המקורות הכספיים שהתמעטו מאוד במהלך התקופה האחרונה, והחלטה מסוג זה יכולה להשפיע באופן חיובי על המצב".

"אין ספק שהכספים שמופנים כיום לתחום זה הצטמצמו מאוד ולא ברור עדיין מי נותר בתחום, במיוחד לנוכח אוירת האי-וודאות. אולם, יש עדיין גופים שמאמינים בטכנולוגיה ולכן להחלטה מסוג זה בהחלט יכולה להיות השפעה על החלטה של המשקיעים".

אדי שלו שותף מנהל בג'נסיס: "זו צעד מצוין. העיתוי נכון ועדיין לא פספסנו את הרכבת. ההשפעה לא תהיה מיידית, אבל זה בהחלט ישפיע בטווח ארוך על הרצון של משקיעים להשקיע פה. שוחחתי עם משקיעים אירופיים, שעד כה נפגעו קשות מהמדיניות הישנה, והתגובות היו נלהבות מאוד".

קרן ההון סיכון קונקורד נאלצה לאחרונה לדחות הסגירה הראשונה של הקרן החדשה שלה מהרבעון האחרון של 2001 לרבעון הראשון של 2002. זאת, בעקבות המצב בשווקים ובריחת משקיעים בשל בעיית המיסוי והמצב הביטחוני.

מתי קרפ, שותף מייסד בקונקורד בירך על ההחלטה אולם היה יותר סקפטי: "צריך לבדוק מה בדיוק עומד מאחורי ההחלטה. האם ההקלה ניתנה למשקיעים בקרנות ישראליות או בחברות ישראליות. אם ההקלה מתייחסת רק לחברות שמשקיעות במישרין חברות, זה לא מספיק".

"מעבר לכך, יש את מבחן הביצוע. אני מקווה שהחשש של רשויות המס שההחלטה תנוצל לרעה, אם זה יגרור פרה רולינג ותחקור לכל משקיע שיבוא להשקיע בקרנות, המשקיעים יברחו. צריך לזכור שיש לנו את עדיין את הבעיה הביטחונית ואני חושש שזה אולי מעט ומאוחר מדי. ייתכן והמדינה תאלץ לנקוט בעתיד באמצעים נוספים ויצירתיים למשוך משקיעים לישראל".

"בעיית המיסוי קיימת זמן רב, ולאחרונה היא רק החריפה. מוקדם מדי לדעת כיצד זה ישפיע על גיוס הקרן החדשה שלנו קונקורד כיוון שמתקפת הטרור ארה"ב טרפה את הקלפים", אמר קרפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully