וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: השווקים רשמו עליות חדות ותיקנו חלק מנזקי אירועי הטרור; עליות במניות הטכנולוגיה: נוקיה עלתה ב-9%

עפרה שלו

24.9.2001 / 20:56

עליות במגזרי הנפט, התעופה והבנקים: בריטיש איירווייס זינקה ב-11.8%; מגמה חיובית במגזר השבבים; אינפיניון התבלטה בירידה של 1.4% על רקע ירידה נוספת במחירי שבבי הזיכרון

שוקי המניות של אירופה רשמו עליות שערים חדות, ותיקנו חלק מהנזק שנגרם להם מאז מתקפת הטרור על ארה"ב ב-11 בספטמבר. עליות שערים נרשמו במגזרי הנפט, הבנקים, והטכנולוגיה. מדד לונדון, FTSE, עלה ב-4.1%, לאחר שאיבד 12% מאז המתקפה בארה"ב; ה-CAC 40 בפאריס עלה ב-5.7% לאחר שאיבד 17%, מדד הדקס בפרנקפורט עולה ב-6.7% לאחר שאיבד 20%.

מניות יצרניות ציוד התקשורת והטלקום רשמו עליות. גם אם עבור מרבית השוק התיקון הוא טכני, לאחר ימים של ירידות, ייתכן כי העליות במניות הסלולר והטלקום קשורות לביקוש הגואה למוצרים ולשירותים של חברות אלה.

נוקיה עלתה ב-4.5%; אלקטל עלתה ב-8.2%; מרקוני זינקה ב-18.7% ואילו אריקסון ירדה ב-4.1%. מניות חברות הטלקום ברחבי אירופה, למרות חששות ממכירתן על ידי חברות הביטוח שנקלעו לקשיים, רשמו עליות: פראנס טלקום עלתה ב-7.8%; טלפוניקה זינקה ב-11.5%; דויטשה טלקום עולה ב-5.2%; בריטיש טלקום, שירדה במהלך המסחר, נסגרה בעלייה של 0.9%.

בריטיש טלקום הודיעה כי פירוק מיזם קונסרט והשקעות אחרות בצפון אמריקה ידרוש הפרשה של 700 מיליון דולר. קונסרט, מיזם תקשורת מהיר המשותף לבריטיש טלקום ו-AT&T, סבל מהפסדים מתמשכים.

מניות חברות התעופה רשמו תיקון טכני, לאחר שביום שישי נמנע מהן הכורח לקרקע מטוסים בזכות הבטחה של האיחוד האירופי לבטח אותן. העליות התמתנו בצהרי היום: לופטהנזה עלתה ב-4.4?; בריטיש איירווייס זינקה ב-11.8%; אייר פראנס טיפסה ב-16.7%. חברות הביטוח רשמו אף הן עליות: לוידס עלתה ב-5.8%; פרודנשל הוסיפה 11.8%.

אינפיניון רשמה ירידה של 1.4% על רקע ירידה נוספת במחירי שבבי הזיכרון (DRAM). המניה, שנסגרה על 11.84 יורו - שפל של כל הזמנים - ביום שישי, איבדה כ-56% מאז תחילת אוגוסט. אנליסטים מעריכים כי אם לא יתאוששו מחיר ה-DRAM בקרוב, יאזלו המזומנים של החברה בשנה הבאה.

אינפיניון, יצרנית המוליכים למחצה השנייה בגודלה באירופה, מתמקדת בשבבי זיכרון יותר מאשר חברות אירופיות אחרות, כגון ST הצרפתית. מניות השבבים רשמו עליות שערים: ST עלתה ב-7.3%; ARM עלתה ב-9.8%.

דויטשה בנק הוסיף 10.2%, לאחר שהודיע על רכישת חטיבת ניהול הכספים של Zurich שירותים פיננסים תמורת 2.5 מיליארד דולר. Zurich עלתה ב-7.1%.

מניות הנפט רשמו עליות על אף שהנפט נפל היום ב-6% לשפל של חודשיים בגלל חששות ממיתון. של עלתה ב-8.1%. מחיר הנפט הגולמי ירד ב-12%, הירידה החדה ביותר מאז 1991, על רקע חששות ממיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully